kliver in här, om jag får?
Halva min släkt på pappas sida har ADHD eller ADD, minst ett av mina barn har ADD, min bror och hans 2 barn har ADHD och jag kände nu att det är dags att få en utredning om jag har ADHD/ADD eller om jag bara är lat och slarvig i största allmänhet. Bättre göra detta vid 40 års ålder än 60, eller vad säger ni?
Ska på första bedömning på torsdag nästa vecka, den där de avgör OM jag ska få en utredning. Får hoppas jag kommer ihåg något alls när jag väl kommer dit så det inte blir som vanligt när någon frågar hur det är ("bra!"), vad jag vill ha hjälp med ("vet inte..?")
Är något nervös.. Fick en massa papper hemskickade med en massa frågor som jag ska svara på, men det kändes bara fel.. har jag problem med sprit? "nej" (halva släkten är även alkisar, är livrädd att trilla dit jag också), har jag haft depressioner? "nej", har jag medicinerats för det? "nej!" (jag har ju inte varit deprimerad!!), Varför inte? "--" har jag självmordstankar? "nej" osv.. det handlade ju bara om depression? DET vet jag att jag inte har i alla fall!
Måste försöka skriva ned vad jag tycker inte fungerar, sen får vi se vad de säger där. *nervös* Vill INTE gå dit, men jag vet ju att jag behöver hjälp med en massa så det är lika bra att masa sig dit, beslutar de att utreda så kommer det iaf att ta minst ½ år innan jag får påbörja det, då kan jag förtränga allt ett bra tag.