ADD symptom hos vuxna
Har ADD (diagnostiserad 98) och måste säga att jag uppvisar ALLA nämnda symptom på listan samt Dermatillomani och Beroende utav droger (heroin). Har även autismspekrum diagnos (diagnostiserad 2011) ,dvs. asperger syndrom.
Har ADD (diagnostiserad 98) och måste säga att jag uppvisar ALLA nämnda symptom på listan samt Dermatillomani och Beroende utav droger (heroin). Har även autismspekrum diagnos (diagnostiserad 2011) ,dvs. asperger syndrom.
Anonym (ny) Vad tkr du om denna
?? Är du ny på familjeliv eller i Neuropsyk-sammanhang? Själv är jag ny här - gammal goding på psyk :D
Någon här som har LSS?
Jag ska få det så småningom, de handlägger ännu mitt ärende..
Finn det någon som kan förklara vad det innebär, vad man kan få för hjälp t.ex..
Jag vet ingenting, fick hjälp avmin soc handläggare o personalen på LVM-hemmet jag var på innan att göra en ansökan,men det var så rörigt i mitt huvud så jag uppfattade inte riktigt innebörden. Igår kontaktade min soc handläggare min mamma iaf o frågade om ja fortfarande är intresserad, jag sa iallafall ja. Jag behöver så mkt hjälp som jag kan få..
Är det någon som kan berätta lite vad som händer när man är under medicinering?
Känner ni som får ritalin/concerta er hjälpta utav det?
Märker ni några förändringar? Isåfall vad?
Jag har provat att ta några få ggr,men har inte fått medicin själv, jag skulle vilja börja med ritalin exempelvis.
Är bara rädd för att inte något ska hjälpa mig..
Hur många timmars sömn,minst behöver ni här inne för att känna er någorlunda utvilade?
Hur länge kan ni sova om inget väcker er?
Själv behöver jag 10 timmar.
Men kan sova runt 12 timmar utan problem..