strulmaja skrev 2011-10-04 15:20:33 följande:
Det var precis vad jag gjorde-ringde och sa att jag tror jag har ADHD och begärde utredning så det går alldeles utmärkt.
Jag tycker mig se som ett mönster. Att många, främst kvinnor med ADD-problematik går vägen genom psyk och diagnostiseras med depression, social fobi, ångest och stressyndrom. Samtliga har ätit antidepp som inte hjälp eller bara hjälpt delvis. Jag tror att "vi" är den svåraste gruppen att upptäcka just för att vår hyperaktivitet inte (alltid) är så tydlig utåt. Är man dessutom normalbegåvad eller kanske t.o.m högintelligent, har lätt för att uttrycka sig och inte har ngt missbruk etc anses man mer eller mindre som frisk och problemfri. Att du tänker mycket kan förmodligen relateras till ADD ja. Samma sak med ångesten. Lever man med ADHD/ADD lever man med ångest, mer eller mindre. Det är i alla fall min erfarenhet. Däremot tror jag inte att alla lider av social fobi och social ångest. Men ångesten finns ändå där som en ständig och trogen följeslagare.
Jaha ok, ja men då kanske jag ska göra det då om dem inte tröttnat på mig vid det här laget på öppenpsyk..hehe.
Ja jag vaknar ju upp med ångest i princip varje morgon, tar väldigt mycket kraft för att ens komma upp ur sängen. Jag pluggar just nu på distans, pluggar ekonomi och det är inte helt lätt det heller. Känner mig ständigt trött mentalt, får läsa om samma meningen 10 ggr för att ens komma ihåg något av det jag har läst.
Men det ska tydligen inte finnas någon bot mot ADD? Utan bara att man kan lindra symtomen?