mammamia78 skrev 2012-01-28 18:30:03 följande:
Det är tufft som ensamstående och ha ADD o barn som har ADHD. Jag e stresskänslig som fan o blir stressad av hennes hyperaktivitet. Jag e mer "lat" o trög. Som du skrev så funkar det ett tag med tidiga morgnar sen brukar d bli sjukskrivning. Detta är första jobbet jag haft med bara tidiga morgnar. Även då jag fick problem o blev sjukskriven till o från för jag kände mig utbränd!
Det är bara att inse att jag kommer aldrig klara jobba heltid igen och ska då försöka fixa lite med andra arbetstider så jag kanske kan börja jobba vid 10 o jobba till 16 vissa dagar tex o vissa börjar man tidigt o slutar tidigt. Kanske funkar då.
Har liksom inte känt av mina problem så drastiskt som när jag började jobba heltid när dottern var 4 år. Innan dess så hade jag pluggat (till läkarsekreterare) o d funkade bra då det var nåt jag tyckte var kul. Det blev värre sen när jag skulle jobba. Då började jag känna hur jag inte klarade pressen och stressen. Hade bara haft ströjobb o haft det ganska fritt o inte så mkt krav sen stod jag ensamstående med massor av press och stress och heltidsjobb m.m.
Klart d känns ibland vafan skulle ja ärva det här för men men nu finns det här o d e bara o göra d bästa man kan o försöka anpassa mig.
Ni som har d här, är ni väldigt känslig i huden också? läste nåt om taktil hud i samband med Ad(h)d o jag har vääldigt känslig hud, man kan väl säga att jag har nerverna på utsidan verkligen vilket gör mig ännu känsligare liksom.
Jag håller med dig om att det är tufft! Jag är också ensamstående med en son på snart 3 år. Jag och hans pappa har iofs delad vårdnad och vi delar 50/50 på dagarna. Jag skulle inte klara av att ha honom jämt själv. Nu får jag i alla fall pusta ut då jag inte har honom. Och precis som många andra så misstänker jag att han också har ADD el ADHD, vilket gör situationen ännu lite värre. Men än så länge är han liten så jag tänker vänta tills jag själv fått diagnos och börjat medicinera innan jag tar tag i det. Men vi är så lika han och jag.
Jag jobbar som egenvårdsrådgivare på ett apotek, det funkar ganska bra men blir det stressigt så blir jag irriterad och kan bli väldigt kort mot kunder och kolleger. Jag har nästan bara haft stressiga jobb tidigare och har svårt att vara trevlig och tillmötesgående när jag blir stressad, vilket jag blir hela tiden. Jag är ofta sur på folk och hakar upp mig på saker. Har flera gånger fått höra att jag är obstinat, snarstucken och har attitydsproblem. Inte roligt att bli sedd som en sådan person. När jag var gravid mådde jag jättebra av någon anledning, då var jag aldrig sur, sen kom allt tillbaka
mammamia78: Du pluggade inte händelsevis till läkarsekreterare på Frans Schartau's handelsinstitut? Jag gick min utbildning där 2006-2007 och den linjen fanns där också. För du är väl från Sthlm?