Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ford Precfect

ADD symptom hos vuxna

Fick diagnos ADD ganska sent i livet, tyvärr så är det så att ADD har förstört mitt liv och att bli vän med något som förhindrat mig att ha ett normal socialt liv på grund av att man är utanför samhällets "normer" är svårt.

det är lättare för en människa att bli accepterad om hon tex har förlorat en arm eller ett ben för då kan du se vad de  har för handikap och det är därför lätt för en person med ADD att bli utstött för det som vi inte kan förklara är skrämmande för oss och så är det tyvärr.  Du får aldrig en andra chans att göra ett bra intryck!. men hur skall man göra för att dämpa folks rädsla... eller obehag som de nu känner, eftersom de märker att det är något "speciellt med dig"          

• Ford Precfect

Tess1990.  Det lät verkligen jobbigt det där med din sambo. Som alla handicap finns det olika grader av det.
    Det enda jag kan rekommendera dig är att ta kontakt med Dr  Lars Häggström eftersom han är Sveriges ledande expert inom området.  http://www.affecta.nu/tyvärr blir det låååååååååångt att åka för mig vid beskök men det är det värt. vad det gäller medicinering så antar jag att det brukar vara Concerta samt Lyrica som skrivs ut.

MVH/ FP en med ADD...  

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna