Inlägg från: JohannaGunnarfeldt |Visa alla inlägg
  • JohannaGunnarfeldt

ADD symptom hos vuxna

Superbra information!! Jag har väntat nu i två år på att få komma på utredning. Förra veckan ringde dom äntligen till mig från Neuropsykiatrin och sa att dom kommer snart att skicka en kallelse för utredningen. Utredningen skulle börja någon gång i november :)

• JohannaGunnarfeldt
    Anonym (Frågande) skrev 2013-08-20 17:48:42 följande:
    Ni som har ADD/ADHD, hänger ni lätt upp er på ord och grammatik? Om någon säger ett mindre språkfel kan jag direkt hänga upp mig på det, och sedan grubbla på det i timmar. Men det som stör mig mest är min egen okunnighet. Om jag känner mig osäker på något, t.ex. hur man använder ordet hyperbol, så kan jag störa mig på det i veckor. Vad jag än gör så kan jag inte släppa det, vare sig jag spelar fotboll eller lyssnar på någon som pratar. Sedan kan jag inte tag i det och fråga/googla om det. 

Sedan är jag väldigt osäker av mig i offentliga sammanhang, under skoltiden räckte jag aldrig upp handen och blev röd i ansiktet av så fort uppmärksamheten hamnade på mig. Bara någon äldre person pratade med mig kollade jag ner i och blev nervös.

Stämmer det här in på er med ADD/ADHD? 

Jag är med sån. Jag måste alltid googla ord som jag inte riktigt vet vad dom betyder....annars kan jag sitta och fundera på det i en evighet och bara koncentrerar mig på det..:)
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna