Inlägg från: Anonym (Humlan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Humlan)

ADD symptom hos vuxna

Hej!

Jag har massor med olika egenskaper och ser mig själv som annorlunda men jag har jobbat med mig själv i många år och lärt känna mig själv hur jag fungerar.

Jag skulle garanterat kunna klassas som Add med sociala problem och några drag åt autism hållet men högfungerande.

Jag själv skulle aldrig vilja bli utredd då det skulle innebära stora problem för mig och ställa till mer skada än nytta.

Var hos Arbetsförmedlingen och blev kodad efter ett besök hos psykolog efter det så fick jag arbetsförmedlare som förklarar allt grundligt och frågar om jag förstår informationen jag får på mötena.

Vid sånna möten kan jag uppfattas som trög men det är sånn jag är pga min hjärna är någon annanstans och det trivs jag med för hur skojigt är ett sånt möte, så då får man lov att befinna sig på någon annan plats.

Jag frågade min Mamma om hon hade märkt något annorlunda med mig som barn och det som var annorlunda var att jag var långsam ibland att lära mig saker som liten.

Svårt att upptäcka adhd/add där när man vänder sig innåt och ej är utåtagerande mer än att blev jag förbannade så blev det gråt och skrik för jag är extremt kännslig och gråten kunde oftast kontroleras med ett byte och fokus på något annat så jag blev stimulerad i huvudet. Kunde ligga och gråta och vara tjurig resten av dagen men mamma flyttade tankarna och jag vart glad bara av att hon brydde sig och prata med mig när jag varit dum eller gjort fel, hon förklarade alltid vad jag gjort och att man inte får göra så och förklarade att nästa gång gör du inte så.

Min Mamma är sån som person att hon vill förklara för hon känner sig dum som uppfostrar mig så och hade en känsla tidigt att här måste jag förklara för att han ska förstå och fångades upp då jag alltid grät och skrek det gillade aldrig hon, hon provade alltid olika saker för hon ville inte att jag skulle skrika och vara ledsen, jag blev mer utåtagerande om ingen lyssnade och det märkte hon och hon var fast i sitt beslut men förklarade varför och jag låg och tänkte på allt hon sagt och gick igenom i huvudet.

Jag har även tagit upp det med henne att hon uppfostrat mig bra sa att hon alltid provat olika strategier och det viste hon inte äns men det är pga ditt sätt att vara jag fungerar bra idag, det tog hon till sig märkte jag.

Syrran flyttade tidigt då hon inte drog jämt med mamma och brorsan slöt sig i sig själv dom ville aldrig ta in tillsägelserna eller förstog varför dom fick skäll så dom vart uttåt agerande och mer sura av tillsägelse och sket i allt någon så till dom, det har dom även problem med idag att säger man något till dom så läggs det på ytan utan att gå in ungefär kort förklarat.

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna