• Anonym (ADD?)

ADD symptom hos vuxna

Harlow skrev 2011-01-12 20:32:04 följande:

Hej bullen, jag är en tjej på 29 snurriga år.
    Jag och syrran har precis lagat jättemiddag och avnjutit tillsammans med pojkvänner och barn.
    När vi skulle duka av efter kaffet ställde jag mjölken i tallriksskåpet. Är jag normal?
    Hejdå.

(som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet)
  • Anonym (ADD?)
    Harlow skrev 2011-01-12 22:34:40 följande:
    Håller med jag med. Strulan satte ord på något jag inte orkat sitta och plita ner själv, så skönt när någon annan kan läsa ens tankar och framföra dem åt en.
    Precis!!! Det känns inte som att jag behöver skriva något längre, jag kan bara göra tummen upp på det ni andra skriver för det är ofta kusligt likt det jag själv tänker..
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (ADD?) skrev 2011-01-13 00:50:22 följande:
    Jag vet inte vad spotify är för något. Jag hänger inte med i teknikutvecklingen längre (om jag någonsin gjort det?). Obestämd
    Fast jag hittade den på youtube. Lyssnar nu :)
  • Anonym (ADD?)
    Anonym (ADD) skrev 2011-01-13 01:36:39 följande:
    Ha ha som jag då
    Sitter här och följer varje inlägg, så spännande att läsa.
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-12 22:55:10 följande:
    Det enda läkaren sa till mig var att i alla fall behövs inte en utredning. Enligt honom kunde man få hjälp ändå. Han sa också att man bör ha i åtanke att man blir stämplad på så sätt att när man te.x ska ta körkort så måste man ha tillstånd (om man har diagnos ADHD). Nu har jag redan körkort men just den grejen hade inte bekommit mig ändå. Men för andra kanske det är känsligt och något man bör vara medveten om. Däremot frågade han aldrig rakt ut varför jag ville göra en utredning. Han hann kanske inte för jag berättade rätt fort att det vore trevligt att kunna behålla ett jobb, orka med studier och klara av vardagen och familjelivet.
    Menar du att du kan få samma hjälp utan utredning? *förvirrad smiley*
  • Anonym (ADD?)
    Mammas gossar skrev 2011-01-12 12:43:53 följande:
    Mycket stämmer in på mig, men har vart på utredning där dem anser att jag inte kommer uppfylla kriteringarna för en ahdh diagnos. Jag har inte koncentrationssvårigheter eller svårt för att strukturera saker  men mycket annat stämmer......Antar att man ändå får lita på psykologen.
    Vad är dina främsta problem då? Kanske du har nån annan diagnos?
  • Anonym (ADD?)
    strulmaja skrev 2011-01-13 02:26:48 följande:
    Jag är musikberoende och kan inte leva utan Spotify men ack så skeptisk jag var till det innan, då när det kom. Söker man på ADHD där (vilket jag gjorde) kommer det delvis upp låtar då men också ljudböcker och självhjälp. Allt på engelska tyvärr men lite kul ändå.
    Ok, tack, då får jag ta och testa det då :)
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-13 02:29:36 följande:
    Eller hur. "Ska bara göra det och det innan" och så har man fastnat. Men du, go get some sleep...
    Jag borde verkligen sova nu.. men min dygnsrytm är helt fel efter julledigheten..
  • Anonym (ADD?)
    Blackbird skrev 2011-01-12 01:50:14 följande:
    Kommer ihåg en gång när jag gick i låg- eller mellanstadiet och på rasten anklagade flera av mina klasskamrater för att ha snott min penna tills den siste sa att den var bakom mitt öra Pinsamt!

En en annan gång när jag gick i köket samtidigt som jag borstade håret och sedan slängde borsten i papperskorgen när jag var klar. Pinsamt!

Fast jag tror att jag mest har lidit socialt eftersom mitt sätt att agera har varit knasigt jämfört med andra. Jag var t.ex. alltid väldigt tystlåten och observerande till skillnad från alla högljudda och glada barn. 
    Jag var (är) också väldigt tystlåten och observerande, särskilt i större grupper Obestämd
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna