Minifer skrev 2011-12-20 06:14:25 följande:
Jag blir också det. Handlingsförlamad. Känner mig som ett rådjur i strålkastarskenet liksom. Det vanligaste är väl när man är i affären och har bråttom för att någon väntar eller något. Jag går in i affären och sedan står jag bara still på samma fläck och stirrar och stampar med heeelt tomt huvud. Eller det enda som är i huvudet är maniskt "vaddskajaghavadskajaghavadskajagha"
Jag och stress är inte kompisar. Alls. Samma reaktion om jag får veta om plötsliga förändringar och så. Jag hinner liksom inte med och har jättesvårt att ställa om mig. Får nästan panik av sådantJag gör också allt samtidigt när jag städar =)
Stövelkatten skrev 2011-12-19 20:49:53 följande:
Check! Speciellt om jag i övrigt är lite "svag", typ inte sovit och ätit ordentligt. För mycket intryck i form av ljud och rörelser ger mig snarast tunnelseende. ex. i varuhus med mycket folk, rörelse, musik mm. Efter sånt är jag helt slut eftersom det krävs så mycket koncentration för att bara klara av att komma ihåg att betala för vad det nu var jag skulle köpa...
Jag vet inte alls om det har med ADD/ADHD att göra, men täntke höra andras erfarenhet i alla fall. Det var nämligen så att vi var i Kanada för några år sedan. Och under hela vistelsen där var jag liksom smsnurrig, och det kändes som att marken gungade. Typ som när man varit på en båt en längre tid och sedan kommer i land och det fortsätter gunga.
Framför allt fanns det ett köpcentrum där, osm var rätt stort, och varje gång vi var därinne blev jag sååå snurrig och dålig och fick gå ut igen. Så funderade på om det kan ha något sammanhang.
Det skall dock sägas att jag inte känt så innan. Fick spendera en del dagar på vårt hostel för att jag var för gungig för att gå, men när vi kom hem till Sverige igen var det borta. Och jag har ju bott i Rio ett par år och där kände jag aldrig så, trots attt det är ett cräjsy land. SÅ det behöver ju inte alls ha med saken att göra som sagt, men just det här att jag blev så himla mycket värre när vi var i köpcentrumet..
jamen precis!
jag blir också sådär stirrande. framför allt om man har flera val man måste göra.
i går t.ex. skulle jag välja mellan tre spel till dottern. två spel fick man för 300, dom var okej, ett var lite bättre än det andre.
Sen ett för 250.
Det tog mig typ 1 H att välja om jag bara skulle ta den för 250 eller alla 3 för 550 kr.
Personalen kom fram och frågade flera gånger, satan så sjukt! det var det värsta på länge.
I dag skulle jag in å handla ett smikhuvud på toys r us, det var slut och då skulle man hitta nåt annat. sambon satt med öroninflammation i bilen och hade bråttom stackarn. Han var på väg att åka när jag kom ut.
i dag har pengarna rullat i väg. Köpte en kaffemaskin för 2000 och en kamera till mamma för 1500 vilket var lite saftigt för nåt som inte är superviktigt.
sen det här med att slå in julklappar, fy fasen vad kass jag är på det, man kan tro att en 3-åring slagit in mina grejer, min sambo bara skakar på huvudet. det är sååå tråkigt.
ang snurrighet och gungning så hade jag så i somras när allt var rätt stomigt, det försvann när jag mådde lite bättre, skönt att ditt med försvann.