ADD symptom hos vuxna
Känner någon igen det där med att man bestämmer sig för nåt stort, tex viktnedgång, byta arbetsbana eller börja utbildning? Men sen när man väl kommit igång så tröttnar man? Skrev det förut att jag haft lite olika jobb som varit tidsbestämda och det har varit kanon för mig för när det börjar närma sig slutet då har jag tröttnat och vill göra något annat!! Man kör igång med alla krafter med olika stora bestlut alltså, men sen bara skiter det sig. Känns det igen?
I flera år nu har jag sagt att jag ska börja träna. Inte för att jag behöver gå ner i vikt utan för att min kondition är urusel och för att jag vill komma i form och tror att jag skulle må bättre psykiskt av att röra på mig mer. Jag har inhandlat träningskläder, letat upp och jämfört olika gym, olika slags träningsformer och lagt ner mycket tid och energi på alla dessa förberedelser. Sedan händer ingenting.
Jag är en jäkel på att övertala både andra och mig själv om att nu ska saker och ting bli så som jag säger. Jag är så säker på min idé att jag tror på den själv och jag har inga problem med att få andra med mig i min entusiasm. Det är pinsamt att säga men jag påminner mycket om ett barn där. Jag vill ha, ha ha men när jag väl ha fått det är det inget roligt längre. Då vill jag ha något annat. När jag går in i mina idéer gör jag det med buller och bång, stor entusiasm och utan en tanke på konsekvenser eller det tråkiga och praktiska. När jag sedan landar i "verkligheten" blir jag varje gång lika förvånad när jag inser att det jag skulle göra inte var så enkelt som jag trott. Och visst är detta frustrerande men jag tror faktiskt att andra, de i min omgivning lider mer av detta än jag själv. Jag slänger ju löften omkring mig mest hela tiden men ro dom i hamn det klarar jag inte.