• Anonym (hmm)

ADD symptom hos vuxna

strulmaja skrev 2010-12-19 21:04:25 följande:
    Är det fler än jag här som ofta eller alltid tänker och visualiserar i bilder?
    Jag gör det Måste "se" allt framför mig, typ vad jag ska ha för kläder i morgon, så ligger jag å tänker på det på kvällen innan å ser det framför mig hur det ser ut, om det passar i hop eller inte.
    Tänker i princip allt i bilder.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ADD?) skrev 2010-12-19 21:30:29 följande:
    Ja, bilder och känslor! Även ord! Det blir en härlig röra i huvudet Flört
    Jag kan inte tänka på ett ord om jag inte får känslan eller bilden för det ordet haha då måste jag upprepa ordet/namnet what ever tills känslan/bilden kommer så jag fattar vad/vem det är.
    Hmm knepigt, trodde att det bara va jag som var konstig
  • Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2010-12-19 21:52:39 följande:
    Jag vet inte om det hör ihop men om jag ska möblera te.x måste jag se möbeln på den plats där jag tänkt mig att den ska stå för att vara säker. Medan min sambo då te.x kan rita upp på ett papper hur möblerna ska stå och sen möblera efter det. Svårt att förklara detta märker jag men ni kanske förstår ändå. Sen det här med att tänka i bilder då.. om någon berättar något, ett skämt eller vad som helst ser jag hela förloppet i bilder eller som en film i huvudet och det kan bli väldigt komiskt. Jag har förstått att alla inte tänker på det sättet så färdöfr var jag tvungen att fråga här.
    hahaha precis samma som mig när det gäller möblering också. Måste se allt framför mig innan jag gör det, sen efter det är gjort måste jag gå ut och in  ur rummet för att se att allt ser ok ut, så jag får en helhet lixom...nää detta är skitsvårt att förklara.
  • Anonym (hmm)

Jag får också tvångssångssyndromet fast hos mig är det bara i huvudet, jag sjunger inte öppet hehe

Sen detta med att skratta, jag skrattar aldrig högt om nån trillar eller när det händer grejer (roliga) tycker det är så pinsamt för deras skull å det skulle ju bli värre om jag skrattade också. Men därimot för några år sen, fick jag världens skrattbryt i tunnelbanan. Stod själv i gången, kommer inte i håg vad jag skrattade åt men börjar helt plötsligt gapskratta, kunde inte sluta å folk glodde å undrade säkert vad det var med mig.
    Jag var tvungen att gå av några stationer innan å ta nästa tunnelbana när jag lugnat ner mig :)
    Det kan jag börja skratta åt än i dag.
    Häromdagen skulle jag hälla kaffebönor i kaffemaskinen å hälde i tacochips i stället! höll på att skratta i hjäl mig, så fort jag ska berätta det för nån så går det inte för jag skrattar för mycket.

Skrattar oftast åt mina bilder i huvudet som jag kan se i bland, behöver inte ha med situationen att göra utan jag kan vidareutveckla det nån berättar å så står jag å skrattar åt nått helt annat å dom står som fån.
    Har jag väl börjat skratta så kan jag knappt sluta, tårarna sprutar.

Sen diskuterar jag ofta med mig själv i huvudet te x inför ett möte, å svarar i förväg på vad dom eventuellt kan ha för frågor, måste känna känslan av att jag säger rätt och vet vad jag ska svara innan jag kommer dit. lyckas ju inte alltid bli så som mina diskutioner var från början i mitt huvud hehe

Enligt min psykolog är det olika för olika folk hur man tänker i bilder,ord, färger osv 

• Anonym (hmm)

jösses, glömde släcka ljusen i adventsstaken när jag lämnade lillkillen på dagis! fan nu ska jag inte tända mer ljus! vilket rikspucko man är!!

• Anonym (hmm)
    strulmaja skrev 2010-12-20 09:35:51 följande:
    Sätt upp en lapp/skylt på ytterdörren "Släck ljusen". Alla borde ha en sådan. Även jag.
    Jag borde även ha skyltar med "Glöm ej mobilen, nycklarna, plånboken", "Glöm ej låsa dörren", "Glöm inte mössa och vantar", "Glöm ej låsa bilen" osv osv.
    Hehe det sitter redan ett stooort klistermärke på ytterdörren.
    GLÖM INTE ATT SLÄCKA LJUSEN!
    Skulle också behövt en skylt,  kolla så du har kläder/byxor på dig när du går ut! hahaha
    Brukar komma utanför porten å så ilar det till i magen, Tänk om jag inte har byxor på mig!!
    men självklart har jag alltid det

Empatilös.....jag kan vara empatilös men samtidigt "känna" av andra, få tårar i ögonen av filmer, när någon vinner nått mm Så jag vet inte heller detta med empatilös, när/var/hur.
  • Anonym (hmm)
    TjockKatt skrev 2010-12-20 13:35:56 följande:
    Det där med att skratta åt bilder i huvudet är också roligt. Har ett ganska nytt exempel på det också. Jag var på väg till skolan, det var kallt och jag hade min stora luva över huvudet. På vägen möter jag ett gammalt, fint pensionärspar. Jag är helt inne i mina egna tankar, och just när jag går förbi börjar jag tänka på ett skämt som är helt orelevant för situationen och för vad jag tänkte på innan. "Varför är Simba blöt på magen när han vaknar? För att han har sovit i sin nya simba-säng." varpå jag frustar till av garv när jag passerar paret. Inte populärt.
    Hahahahaha den va bra!
  • Anonym (hmm)

Vilket jobb du har lagt ner "strulmaja"!! imponerande

• Anonym (hmm)

läser å läser alla era inlägg, ni är verkligen duktiga på att skriva och formulera er, jag är totalt värdelös på det, hinner aldrig få ner orden jag tänker därför skriver jag inte så mycket, men finns gärna med i gemenskapen lite så där utanför som vanligt

Svar på tråden ADD symptom hos vuxna