ADD symptom hos vuxna
Jag har läst att dosjusteringen är jättekrånglig... :S Lider med dig vännen.
Hoppas de sätter in ritalin nu då så du får testa det!
LYCKA TILL!!

Tack för lyckönskningen!

Var hos psykologen idag, träffade läkaren. Vi pratade lite om AQ-självskattningen jag gjorde och lite om concertan. Även om mitt specialintresse, psykologi och personlighetsstörningar. Wiho! Jag fick veta att jag har en preliminär diagnos, AS, just nu, men han visste inte hur vi skulle gå vidare utan det var neuropsykologen som skulle bestämma det, någonting. Förstod inte riktigt. Fick iallafall concerta på recept nu eftersom jag är uppe i högsta rekommenderade dos, och fick atarax i samma veva. Ska ner på apoteket idag. Det känns bra att jag äntligen fått någonting mot ångesten, har varit väldigt jobbigt nu sista tiden. I morgon börjar skolan och jag är lite orolig för hur jag ska komma upp i morgon men jag hoppas att det ska gå bra och att första lektionen inte är alltför tidig så jag kan vänja mig lite innan det är dags att gå upp sex igen.
Lite update bara, ni vet vem jag är.
Tack för era fina ord. Jag tycker att det känns bra, även om det samtidigt känns lite ledsamt. Men jag tänker positivt och hoppas att det går framåt härifrån. Lite orolig blev jag när läkaren frågade vad jag ville göra efter skolan och jag nämnde att jag ville jobba inom psykiatrin... han lät rätt tveksam eftersom jag fick så dåligt på testerna som syftade till att läsa av människor osv. Men där jag var på praktik gick det bra, dom var väldigt tydliga och pratade gärna om sitt. Dessutom var personalen jättebra och förklarade. På avdelning är det ju svårare, det förstår jag ju, men på det stället jag var på var dom ju när dom mådde som bäst och det gick. Vi får se hur det blir. Jag hoppas iallafall inte att det ska ställa till alltför mycket.
Strulmaja; Jaså? Har du fått tid eller hur menar du?
Ja, just ja, vad hette facebookgruppen föresten? Gick aldrig med där kom jag på.
Usch vad sämst jag är. Min första kurs skulle börja 8.30. Tar ca 35-40 minuter och gå. Tio över står jag i trapphuset och inser att det är kört och går in. Nu tog jag faktiskt en atarax. Får se om jag pallar gå på nästa, isåfall måste jag gå vid nio. Känner mig inte alls i form idag egentligen, ändå var jag så duktig och gick upp i tid och grejer. Har inget schema eller någonting. Inte fått böckerna heller. Men ja, ska försöka gå till nio.
ah.. fattade inte att det var de du mena :) (kanske jag som har svårt att läsa av folk :P)
Visst är det underbart när personer man träffar ett par ggr kan avgöra ens förmåga till att känna empati och förstå andra behov. F-n efter 5 utredningstillfällen med en patient jag har är jag fortfarande inte helt säker på om det handlar om svårigheter att 'läsa av männskor' som en avsaknad av förmågan, eller helt enkelt en personlighetsproblematik som gör att personen stör sig så mycket på männskor och inte kan kontrollera sina känslor att det 'ser ut som' att personen inte kan läsa av männskor.
Men självskattningsformulär visar ju sanningar så :)
Vad var det för patientgrupp på verksamheten?
Just ja, jag tänkte fråga er i tråden, är det någon av er som provat antidepressiva preparat som påverkar noradrenalin och dopamin? Tex voxra eller zyban? Jag käkar zyban nu sen jag gick in i en egentlig depression, i kombination med concerta, men jag tycker inte att jag får någon speciell effekt nu efter två veckor...