Anonym (Under utredning.) skrev 2010-11-20 12:07:27 följande:
Var ju på besöket igår o det gick bra.
De frågade massor med frågor o såklart så kom man ju på massor hemma vad jag skulle svarat, men vart lixom black-out när jag kom dit? Tur att man ska dit igen får jag säga.
Jag var väl inne där i 1 ½ timme ca, o de tyckte att många pusselbitar stämde in på ADHD, men sen fanns de några saker som inte stämde in, Som tex, att jag inte har svårt o passa tider o att jag är mer rädd av mig än våghalsig.
Men de frågorna tyckte jag att jag inte kunde utveckla där, jag var ju sån som barn o som tonåring, men kanske inte som vuxen. Så jaa vi får se!
Men till slut brast det för mig då det kom in på barnen o amning. Eftersom jag ammar är jag ju begränsad. Men de sa att jag hade gjort de svårt för dem iomed att jag hållt tillbaka under hela samtalet, o att de brast för mig de sista 10 minutrarna. Han tyckte jag försökte ge ett sken av att det var bättre än vad de egentligen var.
Summa sumarum så fick jag utskrivet Ritalex som skulle påverka amningen minst då jag känner att jag inte klarar av o sluta amma.
Detta skulle hjälpa mig emot min impulskontroll o reglera min energinivå o få mig att bli mer jämn i humöret.
Så vi skulle ta en sak i taget o börja såhär o se vad som händer med mig.. Ska ta en halv tablett i 3 dagar, sen 1 tablett, oså ska jag tillbaka till sjuksköterskan som oxå var med vid besöket om 2 veckor för kontroll. Osen skulle jag få fylla i ngt formulär som man gör vid ADHD.
Sen om ytterligare 2 veckor efter de så skulle jag tillbaka till både överläkaren o sjuksköterskan igen.
Puh, kändes väldigt jobbigt efter besöket då jag kände att jag kom på massor hemma, ma svarar lixom snabbt o sen hann jag inte utveckla mina svar alltid. Suurt!
Menmen, får hoppas detta kommer o hjälpa mig sålänge iaf!
Hur känns det nu då, bättre?

Det låter inte som den undersökningen jag fick göra, men det kanske är annorlunda om man är vuxen, vad vet jag.
Själv har jag tänkt att jag nog ska göra en ny utredning. Har pratat med min psykolog och vi ska ta upp det på nästa träff. Det är så mycket som går in i ADD, men samtidigt är det så mycket som inte gör det, och det påverkar mig och begränsar mitt liv väldigt mycket. Så jag skulle vilja göra en ny AS-utredning, har läst en hel del nu senaste tiden och symtomen är väldigt annorlunda för flickor än för pojkar, och testen och frågorna är utformade för pojkar eftersom det går en flicka mer fem pojkar som får diagnosen. Flickkriterierna är precis jag, från barndom till tonårstid (hittade ingenting som beskrev vuxentiden). Så vi får väl se hur lång tid det tar innan jag får börja den utredningen, sist var det väl ett- ett och ett halvt år? Känns kul...