Anonym (ny) skrev 2011-10-12 10:45:35 följande:
okej tack för svar!
oj 3 månader från remiss till psyk? ingen rolig läsning...men ok har man gått 29 år med detta så lär man väl stå ut.
våra läkare på VC är inte så bra, jag dumförklarar allihop så jag trodde inte den här skulle veta ens vad ADHD är. Har träffat de flesta där och dom är helt värdelösa. Men när jag kom in så satt hon tyst där bara, jag frågade om hon läst nåt (hur ska jag börja liksom?) jo beteendeproblematik, stod det om mig.
Så jag började försöka förklara mig. Hade mobilen i väskan med den här listan uppe i TS HA HA HA!!!! så jag kikade på den för väskan var öppen då började hon kolla liksom, så jag stängde den.
Jag tänkte att om dom ser att man behöver en lista, vaddå vet hon inte vad hon har för problem eller?" typ.
Jag sa att jag alltid har känt att det är nåt speciellt med mig," skolan som inte gick bra för jag kunde inte lyssna på läraren och koncentrera mig, vardagliga sysslor klarar jag knappt av. Då ville hon att jag skulle beskriva, och jag sa vardagliga saker som disk och tvätt. Är det inte nåt jag tycker är kul så sitter jag bara.
Jag hade hört talas om adhd men jag har aldrig trott att jag har det för jag har aldrig vart hyperaktiv, förutom om det är nåt jag tycker är kul då.
Jag sitter mest still, men håller alltid på att pilla på nåt....sen det här med impulsiviteten och att jag aldrig kan bestämma mig för nåt om jag är ute och handlar"
- jag är likadan! skrattade hon. sen sa hon att man inte är dum bara för att man har adhd (hon menade skolan och att det aldrig gått bra för mig) men det visste jag ju.
sen var det inget mer med det, hon skulle skicka remiss till psyk. sen frågade jag om hon ville lyssna på lungorna för jag hostar hela nätterna så jag inte kan sova (en liten lögn)
- jag ska skriva ut cocillana till dig! sa hon och jag blev glad. men jag vet hur lätt det är att bli beroende av det.
nu ska jag ta en stor klunk och se om jag kan vika in 5 påsar tvätt. USCH
Har du varit på vårdcentralen nu? Vad skönt. Jag har inte kommit mig för att ringa dit än, men borde göra det snart, känner mig bara sämre och sämre och har börjat få en del jobbiga sömnproblem (har knappt sovit något alls inatt!!)
Vad sa du när du ringde?