sprätthöna skrev 2011-01-17 16:12:35 följande:
Hej alla! Bäst att inte skriva anonymt i den här tråden tror jag. Det hettar ju till här

Jag misstänker att jag har ADD och funderar nu på om jag ska försöka få mig en diagnos... Mycket av det som räknas upp i ts stämmer in iaf. Fast jag är inte riktigt säker på om jag orkar ge mig på det företaget en ev utredning skullle medföra. Men det låter ju som om livet skulle kunna bli bättre med medicin ev. Så nu undrar jag, ni som har fått en diagnos och får medicin (främst ritalin och concerta) hur blir man då?
Blir man plötsligt en ordningsam, tidspassande, person med perfekt ordning på kläderna i garderoben , nycklarna i väskan. Blir det lättare att hålla fler bollar i luften samtidigt, och lättare att kontrollera impulser? Försvinner ev utanförskap och slutar man skjuta upp allt till sista sekunden? Bara för att ta några exempel. Berätta, hur förändrade sig livet för er efter att ni fått medicinen!
Det är ju ingen mirakelmedicin.

Mycket handlar om hur mycket man själv är beredd att ändra på sig, medicinen är mer ett hjälpmedel för att kunna lyckas, enligt mig. Man kan bli lite piggare, komma igång lättare och så, men om man inte har den egna viljan att vilja ändras utan VILL sitta och softa vid datorn, så blir nog inte förändringen vidare markant.