• TjockKatt

ADD symptom hos vuxna

Anonym (idioter) skrev 2011-01-16 22:48:34 följande:
    ja har du själv tänkt på vad det är för tr¨åd? jag själv kanske har problem med att kontrollera, och blir sur för minsta lilla om någon iggar en. jag har med add och mitt beteende har kanske något bakom just ADD
    Men kan du klämma ur dig vad vi "iggat"? Du kan ju inte bara komma in och grina för att vi inte lusläser och svarar på alla inlägg, vi är inte anställda för att svara på folks inlägg, vi är vanliga dödliga precis som du. Ta inte allt så jäkla allvarligt.
  • TjockKatt
    Anonym (idioter) skrev 2011-01-17 14:50:10 följande:
    ja jag har skivit under annaat nick
    Anonym (ADD?) skrev 2011-01-17 04:52:05 följande:
    Ja, du har en poäng i att det kan finnas diverse "problem" kopplade till Add som tex bristande impulskontroll. Jag har förståelse för det. Men det här att du gömmer dig bakom ett "okänt" nick gör mig förvirrad, och jag förstår inte varför du känner att du behöver göra det i den här tråden!?. Så jag vill att du nu berättar vad ditt andra nick är så kan vi lösa det här. Ok?
    nej jag vill inte berätta :(
    Så istället går du in under anonymt nick och skäller ut oss? Normalt. Om det nu är ADD du misstänker så är det nog inte ditt största problem.
  • TjockKatt
    Anonym (oj) skrev 2011-01-17 15:23:45 följande:
    Jag hade varit snäll om personen ifråga haft en trevlig approach när han eller hon meddelade att h*n kände sig utfryst..
    Samma här. Förstår inte vad h*n hoppades uppnå. Eftersom h*n inte vågar avslöja sitt namn så kan h*n inte heller posta om sitt inlägg och kan alltså inte få svar på det i vilket fall som helst. Detta gör att jag drar slutsatsen att h*n enbart skrev för att få en chans att klanka ner på andra. Hade h*n velat vara med i tråden och få svar på sitt inlägg hade h*n bara behövt posta det igen och be om svar. Det verkar h*n inte vilja, och det gör den personen till en idiot.
  • TjockKatt
    sprätthöna skrev 2011-01-17 16:12:35 följande:
    Hej alla! Bäst att inte skriva anonymt i den här tråden tror jag. Det hettar ju till här  Skrattande
    Jag misstänker att jag har ADD och funderar nu på om jag ska försöka få mig en diagnos... Mycket av det som räknas upp i ts stämmer in iaf. Fast jag är inte riktigt säker på om jag orkar  ge mig på det företaget en ev utredning skullle medföra.  Men det låter ju som om livet skulle kunna bli bättre med medicin ev. Så nu undrar jag, ni som har fått en diagnos och får medicin (främst ritalin och concerta) hur blir man då?
    Blir man plötsligt en ordningsam, tidspassande,  person med perfekt ordning på kläderna i garderoben , nycklarna i väskan. Blir det lättare att hålla fler bollar i luften samtidigt, och lättare att kontrollera impulser? Försvinner ev utanförskap och slutar man skjuta upp allt till sista sekunden?  Bara för att ta några exempel. Berätta, hur förändrade sig livet för er efter att ni fått medicinen!
    Det är ju ingen mirakelmedicin. Mycket handlar om hur mycket man själv är beredd att ändra på sig, medicinen är mer ett hjälpmedel för att kunna lyckas, enligt mig. Man kan bli lite piggare, komma igång lättare och så, men om man inte har den egna viljan att vilja ändras utan VILL sitta och softa vid datorn, så blir nog inte förändringen vidare markant.
  • TjockKatt

Någonting jag tycker är irriterande är att burken till concertan är barnsäker. Livsfarligt för en person med vår problematik. Hur tänkte dom där? Den går knappt att få upp!

• TjockKatt
    Anonym ((ny med adhd)) skrev 2011-01-17 16:35:25 följande:
    Förstår det! Men bra för oss som har småbarn.
    Leksaksförpackningar har ju ingen anledning att vara barnsäkra.

Vad har/hade du för "fysiska" biverkningar på concertan? Hur länge har du ätit den medicinen?
    Det är sant.

Hm, lite hjärtklappning, nedsatt aptit... typ inte mer än så. Två månader kanske, åt strattera innan, den var lite likadan men jag behövde och kunde inte sova när jag åt den. Men det är individuellt, en del mår jättebra en del jättedåligt.
  • TjockKatt
    sprätthöna skrev 2011-01-17 17:06:15 följande:
    TjockKatt skrev 2011-01-17 16:20:26 följande:
    Det är ju ingen mirakelmedicin. Mycket handlar om hur mycket man själv är beredd att ändra på sig, medicinen är mer ett hjälpmedel för att kunna lyckas, enligt mig. Man kan bli lite piggare, komma igång lättare och så, men om man inte har den egna viljan att vilja ändras utan VILL sitta och softa vid datorn, så blir nog inte förändringen vidare markant.
    För isf borde det ju gå utan medicin med, då är det bara att "skärpa sig" som min sambo brukar säga åt mig när han tycker att han tjatat tillräckligt...?
    Klart det går utan mediciner, men då behöver man andra verktyg. Tänk att du ska bygga ett hus. Visst går det utan hammare, men det blir betydligt jobbigare att använda nävarna för att slå in spikarna.
    Såna där kommentarer tål jag inte, det är ungefär som att säga till en döv att "men, det är väl bara att använda öronen!?", eller till en lam att "det är väl bara att ställa sig?!". Skriv ut lite schyssta länkar till karln.
  • TjockKatt
    strulmaja skrev 2011-01-17 20:53:34 följande:
    Jag tror faktiskt ALLA vuxna skulle må bra av sånt. Den nya folkhälsan liksom. - Älskling, jag sticker till fritids och spelar lite tv-spel nu! Hahahaha!

JAG VILL!!
  • TjockKatt

BeaBee: Synd att du råkade ut för en sån läkare! Om jag var du skulle jag göra ett nytt försök, och be om att få prata med någon annan. Fråga om dom har någon psykolog som är lite mer inriktad mot neuropsykiatri och be att få en tid med denne.

• TjockKatt
    Samarkand skrev 2011-01-20 16:31:46 följande:
    Samma här tyvärr. :( Och jag försöker hålla mig till att stiga upp samma tid varje vardag för att få en rutin nu när jag är arbetslös. Men tyvärr när klockan ringer 07.30 så är jag helt död och somnar oftast om. . Så så kul är det. Det är ju precis som att ta sömntabletter. :(   Men hoppas kunna sluta med dem snart eller när jag fått diagnos få ngt annat. För jag funkar inte om inte jag får sova, då blir jag helt borta i skallen hela dan och gör massa fel hela tiden och får riktiga humörsvängningar..
    Precis så blir det för mig också. Det kan fungera om jag tar dom på morgonen, eller tidigt på förmiddagen om jag är hemma för då kan jag sova en timme eller två och sen är det lugnt, men tar jag dom framåt kvällen så är det kört på morgonen.
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna