Inlägg från: Anonym (fått diagnos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fått diagnos)

ADD symptom hos vuxna

Harlow skrev 2011-01-09 18:50:34 följande:
    Jag har ett hett tips, häromdagen köpte jag en stor väggkalender som jag satte upp i gången till köket, det är det första jag ser när jag kliver innanför ytterdörren, och det första jag ser på morgonen när jag går till köket för att göra välling.
    Den har exakt rätt form för mig, vi har ju varit inne på att det måste "se rätt ut" för att det ska bli överskådligt, min är liksom dagarna efter varandra uppifrån och ner och inte brevid varandra. Helt rätt för mig, jag glömmer också kolla i kalendern nämligen. Tips från coachen.
    Jag ser inte saker som är mitt framför näsan på mig. Jag fantiserar om elstötar eller brandlarm som påminnelser! Jobbigt eftersom jag är aprädd för elstötar dock, men det hade nog fungerat med en slags fotboja som påminde om saker och ting...
  • Anonym (fått diagnos)
    Anonym (tjockisen) skrev 2011-01-10 14:28:04 följande:
    Hm, jag är lite negativt inställd till atarax, har inte hört så bra saker om den medicinen. Men jag tänker vara positiv och prova iallafall. Kanske funkar super? Ja, jag ska absolut skriva hur jag tycker att den fungerar sen. hur går det för dig, var inte du lite i samma situation som mig? Så svårt att hålla reda på alla anonyma.

Hoppas att det håller i sig!
    Jo, rätt så liknande din situation. Ja just det, lätt att glömma att jag är mer osynlig än vanligt här just nu. Hade föredragit att inte vara anonym, men med tanke på att jag håller på att bli en mer "offentlig" person så vore det kanske inte så lyckat. (Inte offentlig som en kändis då va, utan framtida yrkesutövande akademiker. )
  • Anonym (fått diagnos)

Sömntabletter funkar illa på mig. Tro fan man vill vara vaken om man for one lyckas känna förnimmelse av lugn...

Det är väl därför jag super, trots att mina inre organ redan ligger på bristningsgränsen och är riktigt, rikgit sjuka. Blir jag över 40 år gammal så är det ett mirakel.

• Anonym (fått diagnos)

Jag behöver hjälp för min alkoholkonsumtion och jag tänker be om det.

MEN! Först måste jag ta mig igenom denna vecka och göra det jag ska. Snälla hjälp mig med pepp... Hjälp mig tänka positivt och hjälp mig komma på positiva andra tankar under denna tid, så att jag inte helt konsumeras av ångest och tvivel...

• Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-11 11:13:46 följande:
    Jag är inge vidare på att peppa men vi är ju tack och lov fler här som kanske kan hjälpa dig. Tala bara om hur så lovar jag försöka!

{#emotions_dlg.flower}
    Det känns redan bättre.
  • Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-11 16:55:20 följande:
    En sak som jag blir nyfiken på när jag läser detta är varför man inte använder sig av någon slags scanning/röntgen av hjärnan vid misstänkt ADHD istället för alla dessa tester. Då vet man ju garanterat vad det är/vad "felet" sitter. För hur pålitliga är egentligen dessa formulär och dator-tester? Jag menar, kan man verkligen vara HELT 100% säker på att det är ADHD genom dessa tester och inte "bara" personlighetsproblematik?
    Undrar samma sak... Min högsta önskan är en rejäl hjärnröntgen.

Hade valt det framför 100 miljoner.
  • Anonym (fått diagnos)

Jag skulle vilja spendera tid på sjukhus.

• Anonym (fått diagnos)
    TjockKatt skrev 2011-01-11 20:14:34 följande:
    Men du, hur är det fatt egentligen?
    Jag mår riktigt dåligt. Känner mig helt borta. Kan inte göra någonting. Fruktansvärt!

Nu fick jag en hemsk smärta i vänster ben också, helt galet!
  • Anonym (fått diagnos)
    Anonym (fått diagnos) skrev 2011-01-11 20:46:31 följande:
    Jag mår riktigt dåligt. Känner mig helt borta. Kan inte göra någonting. Fruktansvärt!

Nu fick jag en hemsk smärta i vänster ben också, helt galet!
    Nej, hade inte druckit igår. Vaknade dock fortfarande full och hade dragit igång stora projekt med många människor inblandade. På morgonen trodde jag fortfarande det var en god idé, men sen vände det och jag insåg att det där inte skulle gå att genomföra med mitt mående.

Jag får ta och sluta med den antidepressiva medicinen jag fått, biverkningarna blev förskräckliga och jag har även under en period lurat till mig lite andra preparat som är rent livsfarliga i kombination med antidepp + att jag druckit alkohol. Det är inte konstigt att jag mått/mår som jag gör.

Men jag accepterar inte att jag tillåts passivt/aktivt ta död på mig själv, längre. Imorgon gäller det och jag har dokumenterat och förberett...

Men som vanligt när det gäller vården så får man ju ändå förbereda sig på besvikelse.
  • Anonym (fått diagnos)
    strulmaja skrev 2011-01-12 11:33:08 följande:
    Du, har du NÅN vid din sida, nån du kan ringa eller prata med när du mår sådär?
    Vi var oroliga för dig igår!
    Nej men jag har ju internet...

Och en sambo. Han är fantastiskt, men det börjar bli övermäktigt för honom. Jag har ju barn också, det är det som är det värsta av allt, stackars unge. Och stackars mig för att jag inte kan vara den jag vill vara för deras skull.
Svar på tråden ADD symptom hos vuxna