strulmaja skrev 2010-12-15 10:40:15 följande:
Att tänka före jag talar eller skriver ligger inte för mig
Men jo, jag förstår att det inte var illa menat.
Det här med din skola och avslutningen.
Nu kanske inte det är riktigt samma sak, jag vet inte. Men jag kan vara sådär att jag ger järnet i början, engagera mig massor, pluggar, kommer med idéer osv men så, när det väl gäller, som sista veckan, eller dagen innan tappar jag ALL lust och failar hela skiten p.g.a det. Är det så det är för dig nu? Jag är sådan med allt. Eldar upp mig som fan, planerar stort, att jag ska fest eller att jag ska träffa vänner eller vad det nu är men så när det liksom närmar sig dagen D, då får jag ångest och skiter i allt. Undrar vad deta beror på? Hoppas du också mår bättre snart. Det är allt annat än roligt att må såhär
Nej, jag har ingen hjälp. Jag har ju min man men han förstår ju inte riktigt. Han försöker dock och det hjälper ju lite. Men ibland tänker jag att allt vore så mycket enklare om jag hade en diagnos som jag kunde trycka upp i ansiktet på folk och säga: HÄR! Här är varför jag mår som en jävla skata, HÄR är varför jag beter mig som jag gör! Inte för att använda diagnosen som en ursäkt men som en förklaring och inte minst, som en slags talesman när jag själv inte orka snacka och förklara mig. Är så trött på det.
Nä, det måste ju ut såfort man tänkt det!

Annars glömmer man bort!
Jo, lite sådär är det. I början går allt jättebra men med tiden blir det sämre. Jag har svårt att ta mig till skolan, men när jag väl är där går det bra. Jag får bra betyg på inlämningar och så, när jag väl tar mig tid till dom. Jag sitter alltid i absolut sista minuten och hetsskriver, undra vilket resultat jag skulle kunna uppnå om jag bearbetade texten under lång tid istället för att skriva och skicka i ett svep.
Det är sista minuten det faller. Nu skulle jag till skolan på morgonen, men det blev inte av. Sista lektionen kan jag ju gå på iallafall, tänkte jag då. Men nä, den börjar nu, och jag är hemma... Vid tolv ska jag iallafall till min gamla praktikplats och hälsa på, det måste jag göra. Sen vid halv fyra ska jag till vc. Det måste jag också. Det känns jättetungt just nu, har inte lust att träffa folk alls, men jag måste göra någonting av nytta idag, annars blir det värre.
Jag förstår vad du menar. Jag använder inte min diagnos som ursäkt, men jag använder den ibland, som du säger, som en förklaring när folk inte förstår hur jag kan vara så *random input*. Nej, det är svårt för utomstående att tänka sig in i problematiken, kan jag tänka mig. Min kille är likadan, när jag inte klarar saker flinar han uppmuntrande och säger "det är bara och göra!". Jaha. Det var ju bra. Liksom.
Jag minns inte riktigt hur det var för dig, väntade du på utredning eller? Det låter ju inte som du har någon kontakt med vården av det du skriver i inlägget ovan. Det vore nog en idé att ta upp det isåfall, så att du med tiden kan få de rätta verktygen för att klara av din vardag iallafall lite lättare.