BeaBee skrev 2011-01-18 12:23:33 följande:
Tack för ditt svar! Nej jag har ingen ingång till psykiatrin men det kanske deras kurator kan hjälpa med? Han fixade endast en remiss dit även fast jag sa att jag inte gick ihop med henne. Jag träffade henne en gång i höstas inför min abort. Hur skulle ni kunna hjälpa mig med att upprätta en kontakt? Det vore jättesnällt om jag kunde få lite hjälp med det här!
Ja det var en allmänläkare och han har nog aldrig hört talas om att man kan ha en diagnos. Eller jo han frågade om jag någon gång fått kommentaren att jag var manisk men det var det enda.
Du kan börja med att skriva en så kallad egenremiss som du kan skicka in till psykiatrisk klinik, om du nu inte tror att någon inom vården som exempelvis din kurator kan hjälpa till med remiss. En egenremiss skriver du genom att skriva ner alla dina symptom och förklara varför du behöver hjälp. Annars går det fint att skicka in både och, ju fler vägar in desto bättre! Du kan ju alltså gå på ett möte med din kurator och be henne skriva en remiss, oavsett. Sedan behöver du inte dyka upp hos henne något mer om du inte vill det. Berätta gärna för oss varför ni inte kom överens.
Du kan ju även ringa och maila till den psykiatriska kliniken i din region.
Som ett allmänt råd till alla er här nu: Dokumentera allt, både om er själva, hur ni mår och vad ni fått för bemötanden från vården. Det kan vara till stor hjälp med dokumentation gällande felbehandlingar så att man kan ta det vidare, vilket jag är enormt intresserad av att göra i framtiden, för det är SKANDAL hur människor som oss behandlas.
strulmaja skrev 2011-01-18 12:31:42 följande:
Fan du är inte dum du!
När är du klar med skolan förresten? Du vet att du behövs där ute typ NU va? Men känn ingen press eller stress

Ett år kvar, ett år kvar... Ja, jag är medveten om att jag behövs. Fan, just nu behöver jag till och med mina studieförvärvade kunskaper/nyvunna sociala status (man blir mer och mer "värd" märker jag) för att ens själv komma fram i denna djungel. Jag behöver mig själv, jag ska bli en sån som jag själv behöver!
"I'm coming for you all!"!