• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att denna mannen handlade rätt?
  • jonna08
    Det här måste vara den vidrigaste frågeställningen jag nånsin stött påKräks
  • Anghammarad

Nja, en tioveckors goldenvalp är väl kanske inte den mest hotfulla av hundar. Jag skulle dock inte tveka att sparka en hund som verkligen attackerade mitt barn

• Ova

Om jag och/eller mitt barn var hundrädda och en hund hade rusat mot oss så hade jag nog motat bort den med foten, sen beror det ju på situationen hur mycket jag hade tagit i.
    Det jag anser är mest klandervärt i detta fallet är att ägaren inte tog hunden till veterinär, utan utsatte den för onödigt lidande.

• Moonis
    jonna08 skrev 2010-10-17 13:31:33 följande:
    Det här måste vara den vidrigaste frågeställningen jag nånsin stött påKräks
    En del verkar tycka att det är en okej reaktion så jag är uppriktigt nyfiken på hur många som tycker detta är okej.
  • Tre små grodor

Hur kan det vara rätt att sparka ihjäl en lite valp? Okej om han blir rädd om det kommer en stor hund rusande, men en liten valp?! Då behöver han nog söka hjälp för sina nervösa problem.

• Blablabla

Rätt & rätt. Visst är det hemskt, men folk måste förstå att folk är hundrädda!!!! Ser det dagligen på sommarhalvåret hur folk tex dundrar in med hundar på stränder.....?????????? Vilket är helt respektlöst pga det finns folk som är hundrädda. Visst tog mannen i för mkt, men jag själv har sparkat på en hund(då en fullvuxen) som attackerade mig. Fick två stora bett på armen. Den som bär störst skuld här, är flickan som tappade kontrollen över hunden. Aftonbladet bevisar återligen hur en dålig tidning det är, genom att vinkla historien helt fel dvs "stackars flicka"....

• Mornie Alantie

Ok att man värjer sig, men det måste finnas mellanting mellan att bli attackerad (dvs hälsad på av en valp) och att sparka så hårt att valpen dör. Självklart fel anser jag.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Anova

Det är väl en naturlig instinkt i ett paniskt ögonblick? Självklart är det inte rätt, men grips man av panik så handlar man kanske inte alltid rationellt.

• shitvadjaghatar

Tja, det är väl ägaren skyldighet att ha hunden i koppel och om man hör mannens sida av historien kanske den bet hans barn i ansiket. Lite rejäl hundskräck på det så...

Vad vet vi?

Däremot verkar ju den smarta WT-morsan  modern inte älska sin hund så värst eftersom hon "inte fick tag i en veterinär"
    Hm...

Helt klart överdrivet om man frågar mig, men som sagt, jag röstade på "vet ej" eftersom jag ej vet.

Svar på tråden Anser du att denna mannen handlade rätt?