• b38

HJÄLP! Får sprickor o klåda av dildo

Jag får små sprickor vid slidmynningen och klåda efter att jag använt dildo! Vi har testat olika gjorda av silikon, jelly och gummi men det är samma sak. Lite bättre med de som är gjorda av gummi, men inte helt bra. Det är tråkigt, för vi gillar att använda sexleksaker och dildo är ju en del av det.
    Men nästan alltid får jag klåda efteråt och ibland små, små sprickor utanpå. Jag vill också kunna använda dildo som alla andra men det är ju inget skönt när man vet att det kommer surt efteråt!
    Nån annan som har detta problem, eller någon som haft det och hittat en lösning (någon modell av dildo som funkat för er och i så fall VAR fick du tag i den?

• Svar på tråden HJÄLP! Får sprickor o klåda av dildo
  • 4mychildren

Glidmedel? Kanske blir det lite irriterat.

• b38

Vi har testat diverse olika glidmedel, men det blir samma sak, men värre med gildmedel som innehåller silikon. Vattenbaserat glid måste det vara för min del. Silikonglidmedel tycker jag ger bättre "glid"  när vi har sex (alltså helt vanligt utan dildo) men det kommer klåda efteråt då med så det är väl av silikonet i glidmedlet antar jag.

Glömde skriva att jag redan testat dildo av glas, och det funkade men det var inget skönt tycker jag. Stelt och konstigt. Jag vill ha en dildo som är som en "riktig" och som ska kännas ungefär så också. Men tack för tipset! 

• Anonym (Tina)

Jag har samma problem, och det är verkligen ett problem! Till och med pratat med gynläkare men de sa att "ja, en del har såna problem men inte mycket vi har att göra åt det".
    Min kille hittde av den tillfällighet en dildo som ska vara just "allergisäker" och jag kollade precis sajten där vi köpte den ifrån och den finns kvar. Gå in på www.tengasverige.se och klicka in på Apotek så finns där en dildo som ser ut som en riktig utrustning och heter Basix. Det står rubrik "Allergisäker dildo" på den.
    Vi köpte den och testade, och den funkar för min del och ger varken klåda eller sprickor. Jag har haft precis lika dant, men den här funkar (dessutom är den modell lite större, så den är jäkligt skön!) Min och killens favorit i sängen nu (nåja, vad gäller min kille så gillar han att använda den på min, inte på dig ska jag nog tillägga ha,ha). Det står att den varken är gjord av silikon eller gummi, utan nån speciell plast som inte ska irritera, ja ja, allt står där så kolla själv. Absolut värd varje krona! 

• b38

TACK, TACK OCH TACK!!!

Du kan ha räddat mig från "dildo löshet"! Har redan beställt en och väntar med spänning. Beställde den här också till honom att leka med.

Åter igen TACK, det är inte kul att vara allergisk mot dildos, men nu kanske det är fixat!!!

• b38
    Anonym (Tina) skrev 2010-10-17 14:58:26 följande:
    Jag har samma problem, och det är verkligen ett problem! Till och med pratat med gynläkare men de sa att "ja, en del har såna problem men inte mycket vi har att göra åt det".
    Min kille hittde av den tillfällighet en dildo som ska vara just "allergisäker" och jag kollade precis sajten där vi köpte den ifrån och den finns kvar. Gå in på www.tengasverige.se och klicka in på Apotek så finns där en dildo som ser ut som en riktig utrustning och heter Basix. Det står rubrik "Allergisäker dildo" på den.
    Vi köpte den och testade, och den funkar för min del och ger varken klåda eller sprickor. Jag har haft precis lika dant, men den här funkar (dessutom är den modell lite större, så den är jäkligt skön!) Min och killens favorit i sängen nu (nåja, vad gäller min kille så gillar han att använda den på min, inte på dig ska jag nog tillägga ha,ha). Det står att den varken är gjord av silikon eller gummi, utan nån speciell plast som inte ska irritera, ja ja, allt står där så kolla själv. Absolut värd varje krona! 
    Hej, och åter igen TACK -det funkar!

Fick min dildo förra veckan o vi har redan använt den 3gånger och jag får ingen klåda eller sprickor efteråt!!!!!!
    Så jäkla skönt att jag också kan använda en nu. Nu kan jag koppla av, förut har man spänt sig lite eftersom man varit rädd att det ska börja klia i underlivet. Min man är ganska bra utrustad men den här var lite större, och det var inte till nackdel. Igår fick jag en fin behandling när han använde dildon på mig och jag höll en fingervibrator på klitoris samtidigt, gick för mig flera gånger o var sjukt blöt när det var dax för honom att komma in i mig efter dildon. Han älskar det också att kunna använda dildo på mig och att jag blir så våt.
    Tack igen Tina! 
Svar på tråden HJÄLP! Får sprickor o klåda av dildo