• Mirva

Ni som ger ersättning...se hit!

Jag börjar med att koka upp lite vatten, ungefär 100 ml. Häller i 150 ml iskallt vatten i nappflaskan, när jag gjort det kokar vattnet i kastrullen och jag häller i 90 ml kokhett vatten. Perfekt ättemperatur. Bara att hälla i pulvret sedan. Går på nolltid.

• Mirva
    Anna83a skrev 2010-10-18 09:09:58 följande:
    Det verkar som att dom flesta använder sig av micron i slutändan! Det är ju bra mycket smidigare än att stå o koka varje gång o sen vänta på att det ska svalna till rätt temperatur. Nu ska jag gå o koka upp vatten o lägga i kylskåpet inför dagen =) Tack snälla för alla svar!
    Fast om man bara kokar upp ytterst lite vatten och har i kallt vatten så slipper man vänta att det ska svalna
  • Mirva
    Helenamittbena skrev 2010-10-18 12:21:34 följande:
    Vi gjorde som det står i förpackningen att man ska göra om man vill tillreda snabbt. Då har man i hett vatten i flaskan, skakar med pulvret och sedan fyller man upp med kokt (om man nu kokar, jag gjorde det till en viss ålder) kallt vatten från kylen. Tabellen för det fanns i den lilla "lappen" som fanns med i paketet.

Tetror är ganska dyrt, ja. Kostar ju mellan 7-10 kronor och det blir mycket om man använder dem ofta. Jag hade med mig dem om vi skulle ut, använde dem aldrig hemma om det inte var kris.
    Det är väl tvärtom? Att man blandar med kallt vatten? Om man blandar pulvret med kokhett vatten så försvinner en massa näringsämnen.
Svar på tråden Ni som ger ersättning...se hit!