Inlägg från: Rabelais |Visa alla inlägg
  • Rabelais

Flashback - nejtack!

OK, noterat. Håll dig i ankdammen om du inte klarar havet, du lär inte bli saknad.

• Rabelais

Bläddrade igenom tråden. Slutsats: Du blev ägd, överkörd, spammade OT och trams och fick en tillsägelse att gå och kamma dig. Gnäll, gör det.

• Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 12:29:30 följande:
    Jag skrev inte OT, jag skrev ang överviktiga människor, vilket det snackades om.
    Egentligen bryr jag mig inte så mycket vad som skrevs till mig, det som stör är att alla försvarar mobbningen och håller varandra om ryggen. Vuxna män. Herregud. *skakar på huvudet*
    Topic var myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare, inte diverse bantningskurer eller om tjockisar är ohälsosammare än smala, vilket evilhoney påpekar två gånger innan tråden låses för allt för mycket OT.

Och alla ni effellare som kvider av skräck och obehag så fort någon inte stryker er medhårs: Följ evilhoneys uppmaning och läs F. H. reglerna först.
  • Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 15:54:33 följande:
    Det tolkade inte jag det som. Jag tolkade det som att TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.
    Det var ni "grabbar" som ändrade ämnet till att feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata. Och vad har bantning med ämnet att göra?
    Men då vet jag, att om man inte är elak och taskig som person, och skriver överdrivna och taskiga kommentarer så är man uppenbarligen inte välkommen till FB. Är det reglerna?
    1) Du inser inte själv att första och andra stycket står i rak motsats till varandra trots att du skrivit det själv? Först hävdar du att topic inte var det jag skrev ("myten om att feta tjejer är desperata, inte får ligg, luktar konstigt och så vidare", min feting), sedan ger du din uppfattning av topic ("TS ville förklara att även om man är överviktig att man kan få killar ändå, utan att vara desperat, att man kan se bra ut och få engångsligg från krogen, att det bara var ett missförstånd att överviktiga tjejer inte kan få någon o.s.v.") vilket lustigt nog är exakt vad jag skrev och sedan avslutar du med att påstå att "ni grabbar" (vilka vi/de nu är) ändrade topic till att handla om att "feta, fula, illaluktande kvinnor inte kan få killar och är deperata" vilket är den mytbildning som TS ville diskutera. 

Bra jobbat!

2) Vad bantning har med något att göra vet jag inte, det var du som tog upp det, för att friska upp ditt minne kan du läsa ditt inlägg här:
    https://www.flashback.org/sp26165558

Citat: "Jag äter enligt LCHF och har gått ned massor med kilon och då äter man enbart FETT."

3) Reglerna kan du läsa här:
    https://www.flashback.org/regler

4) Vad gäller elaka och taskiga personer får även de komma till tals på FB om de håller sig till reglerna, bland andra, men inte begränsade till: 0.03; 0.09; 1.03; 1.08 

Du bröt uppenbarligen mot 0.03 och började tjoa om polisanmälningar och annat trams vilket gjorde att evilhoney tröttnade rejält på dig. 
  • Rabelais
    Lovely6 skrev 2010-10-18 19:31:38 följande:
    Och till dig Rabelais, eftersom havet är fullt av sinnesslöa så håller jag mig gärna till ankdammen.
    Gör så, så slipper du uppröras
  • Rabelais
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:38:08 följande:
    Ja visst är det skrämmande.
    De trådar jag tog upp är inte ens de värsta.

Påstår man att flashback är som alla andra forum har man nog helt enkelt inte haft äran...
    Lilla du, Flashback är till största delen som vilket annat socialt forum som helst, vissa delar är inte särskilt PK, men om man på fullt allvar tror att FB på något sätt är värre än resten, då har man inte hängt på många forum i sina dagar. Jag skulle kunna ge dig exempel, men jag tror inte det vore bra för din världsbild.
  • Rabelais
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:43:49 följande:
    Nej - det är inte frihet. Frihet är att slippa sådan skit, att det inte längre är aktuellt att diskutera "negrers IQ" eller den ariska rasens överlägsenhet.
    Frihet är att kunna välja om man vill ta del av det eller låta bli
  • Rabelais

Aaah, den underbara tråden om afrikaner, episk! För övrigt: Ja. Du behöver inte läsa, du är fri att låta bli. Men å andra sidan är du fri att diskutera, debattera och lägga dig i om du vill.

Sedan, tja, vad är det för svar som kommer? Låt oss läsa om Kontextus, 37-åringen som påstår att han är tänd på en 12-åring:

"Finns ingenting du kan göra för att dölja det faktum att det är patetiskt och konstigt."

"Snälla, sök hjälp... 
    Hur du än tar kontakt med henne kommer det bli "patetiskt och konstigt", med tanke på dina avsikter.

Återigen: sök hjälp."

"Så varför ens närma dig henne? Låt henne vara. Vilken 12-åring tror du vill ha en jävla 40-åring komma flåsandes."

"Synd att du inte skrev hennes namn, för då hade jag ringt hennes föräldrar och varnat för dig direkt.
    Jag tycker du ska söka hjälp istället."

"Hoppas den här tjejen har en bror som kan skydda henne ifrån sådana som dig"

...och det var bara första sidan.

• Rabelais

Ah, effells lilla randomgenerator slog till. Ovanstående var ett svar på #84

• Rabelais
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 19:55:55 följande:
    Jag är mer intresserad av att ta död på sådana föreställningar än att äga friheten att delta.
    Men, hur skall du kunna ta död på de fördomar som frodas i e.g tråden om afrikaner om du inte deltar? Om du inte har friheten att delta? Om vi inte först äger yttrandefrihet, hur skall vi då kunna motverka sådana strömningar? Åsikter går inte att lagstifta bort men de går att debattera bort.
  • Rabelais
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:21:27 följande:
    Har du läst hela tråden? Det var folk som skrev INNAN mig att hon borde banta, jävla fetto o.s.v. DÄRFÖR svarade jag som jag svara. Det är ungefär som att man polisanmäler någon för trakasserier genom internet, på rättegången så visar man enbart upp vad den ene har skrivit och inte en själv fast man ser att den andra personen blivit provocerad av någonting. Ursäkta mig, men jag orkade inte ens läsa igenom hälften av vad du skriv då det enbart är idioti. Gå tillbaka till ditt Flashback-liv och stanna där.
    Jag gör, av någon anledning som troligen ligger uttråkning nära, ett sista försök, det faktum till trots att du själv skriver att du inte läser vad jag skriver men ändå har starka åsikter om det (inte helt ovanligt på det här forumet eller ens i tråden), att reda upp begreppen för lilla dig:

Att skriva "Banta för fan ditt fettomongo, späcksäckar för för helvete inte ligga annat än med despokillar" var, ordvalet till trots, inte OT i den aktuella tråden.

Att däremot börja diskutera bantningsmetoder som du gjorde, det räknas som OT .

Vad av detta är det du inte begriper? Kanske en onödig fråga med tanke på ditt tidigare tillkännagivande, men wtf. 
Svar på tråden Flashback - nejtack!