PeeGee skrev 2010-10-18 13:21:37 följande:
Jag gör ingen skillnad på Flashbackarna och såna som du. Ni gör exakt samma sak, men du känner dig präktig som "använder ett annat ordval". Det är ju du som har den människosynen - du har redan visat prov på den i den här tråden.
"Knappast. Men det är inte heller att hylla någon. Allt är inte svart eller vitt. Bästa sättet att bli kvitt ett sådant problem är att erkänna att man har det och försöka hitta en individuell lösning som passar. "
Man får alltså inte hylla någon som är fet, oavsett för vad. Det säger du själv i den första meningen. Dessutom förutsätter du att fetton är efterblivna eftersom de uppenbarligen inte har en aning om att de är feta förrän du "i all välmening" påpekar det för dem (efter att nogsamt undvikit att "hylla" dem för något de gjort bra ifall de får för sig att de inte behöver banta, som ju trots allt verkar vara det viktigaste för dig, om de inte hatar sig själva.)
Men det är ju supert: samtliga världens överviktiga väntar bara på att få höra från dig. Du kommer att bli Marionyhm, de fetas befriare! Tänk om det fanns fler som du som kan låta feta människor veta att de måste banta! (Lustigt nog verkar det finnas tretton på dussinet på FL)
Hahaha som du vrider på allt. Självklart får man hylla någon som är fet. Det är fetman i sig man inte bör hylla eftersom den är livsfarlig. Givetvis förtjänar personen i sig precis lika mycket hyllningar för allt bra den gör som en människa som inte lider av fetma. Och jag talar inte om för folk vad jag tycker om deras vikt om de inte själva ber om det, Om en människa som väger 170 kg vill dela kostråd med mig kommer jag med glädje att utnyttja tillfället att peppa och bli peppad att leva sundare. Men jag har heller aldrig träffat en människa som väger 170 kg och som inte vet att det är skadligt för kroppen.