Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Flashback - nejtack!

Flashback är idioternas högborg.
    Googlade efter en specifik sak, hamnade på flashback, läste några trådar.
    T ex "Fota en neger"  och en tråd av en 37 årig man som ville ha råd, hur man söker kontakt med grannens 12-14 åriga dotter. Att ha sex med henne var bara en erotisk fantasi, men nu ville han "bara ha kontakt".

Det finns också fetish trådar där rasister och vit makt folk fantiserar om gruppsex med kvinnor i burka m.m.

Ja jag dömmer dessa människor och detta forum.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Stealth skrev 2010-10-18 19:17:34 följande:

...detta måste vara den mest fördomsfulla korkade tråden någonsin. "jag hatar alla på flashback för att vissa där hatar andra"

Logiskt cirkelresonemang.

Vem hatar alla på flashback?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Stealth skrev 2010-10-18 19:27:51 följande:
    Nej, där tillåts inte trådar om djurplågeri, det gör det här.
    Men tråder av rasister och pedofiler är de mest populära...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Stealth skrev 2010-10-18 19:30:21 följande:
    Ja, här tillåts bara inlägg i sann "Vi gillar olika men fan ta dig om du inte gillar rätt"-anda.
    Nja det håller jag inte alls med om.

Personligen tycker jag gränsen korsas när man börjar snacka om "muslimska symptom" och "negrer har ingenting att erbjuda den vite mannen" same hot om mångkulturella våldtäkter.

Man kan gilla "fel" och debattera för det utan att smutskasta en hel nationalitet eller hudfärg.
    Jag föredrar att debattera med folk som gillar "fel" annars skulle väl ingen av dessa trådar finnas?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Lovely6 skrev 2010-10-18 19:31:38 följande:
    Jag håller med dig. Efter diverse slösurf i FB´s mörkare regioner så är jag fan rädd för svensk psykisk hälsa.
    I en tråd gottar man sig i bilder från Arbogamorden. I en annan i bilder från diverse avrättningar.
    Sen är det förstås alla dom som söker riktigt hård och förnedrande porr.

Och till dig Rabelais, eftersom havet är fullt av sinnesslöa så håller jag mig gärna till ankdammen.
    Ja visst är det skrämmande.
    De trådar jag tog upp är inte ens de värsta.

Påstår man att flashback är som alla andra forum har man nog helt enkelt inte haft äran...
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Eisa skrev 2010-10-18 19:37:43 följande:
    Jag tycker flashback är frihet. Så skönt att kunna läsa alla former av åsikter och känslor.

/För ett öppet samhälle
    Frihet att kränka?
    Att få råd om att "köpa en hundvalp" när en nästan 40 årig man vill ha råd hur han tar kontakt med grannens 12 åriga dotter?

Nej - det är inte frihet. Frihet är att slippa sådan skit, att det inte längre är aktuellt att diskutera "negrers IQ" eller den ariska rasens överlägsenhet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:44:46 följande:
    Lilla du, Flashback är till största delen som vilket annat socialt forum som helst, vissa delar är inte särskilt PK, men om man på fullt allvar tror att FB på något sätt är värre än resten, då har man inte hängt på många forum i sina dagar. Jag skulle kunna ge dig exempel, men jag tror inte det vore bra för din världsbild.
    PK?
    Gud vilket utslitet ord.

Jag tror inte att FB är störst och värst, men eftersom tråden här handlar om FB, så valde jag att diskutera det.
    Min världsbild vet du ju ingenting om så jag antar att det sista bara var ett försök till en förolämpning och en hint om min "otillräckliga världsbild".
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Rabelais skrev 2010-10-18 19:45:34 följande:
    Frihet är att kunna välja om man vill ta del av det eller låta bli
    Jag är mer intresserad av att ta död på sådana föreställningar än att äga friheten att delta.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Levi skrev 2010-10-18 19:57:22 följande:
    Tycker att att flashback har en sjukt låg lägsta nivå men också en ganska hög högsta nivå som tom är lite vassare än familjeliv. Om man surfar in där med syftet att hitta idiotiska trådar så gör man naturligtvis det. Men kan man bortse från alla idioter som skriver idiotiska trådar kan man faktiskt få ut en del och ofta ha ganska kul när man läser där. Och jag måste ju säga att jag har sett värre forum än flashback...
    Ja visst finns det vassa trådar.
    FB skulle absolut vara snäppet smartare än FL om inte pedofiler tilläts använda det som knullkontakt eller rassar som plattform för ett oändligt förlöjligande av människor med annan hudfärg.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Rabelais skrev 2010-10-18 20:00:37 följande:
    Men, hur skall du kunna ta död på de fördomar som frodas i e.g tråden om afrikaner om du inte deltar? Om du inte har friheten att delta? Om vi inte först äger yttrandefrihet, hur skall vi då kunna motverka sådana strömningar? Åsikter går inte att lagstifta bort men de går att debattera bort.
    Har du testat att gå in i en sådan tråd och debatterat?
    Dessa människor är till största del intresserade av att förlöjliga, inte alls mottagliga för något annat. Vill de ha debatt? Jag har stångat huvudet blodigt i otal rasistiska trådar.
    Jag debatterar också hellre med en påläst, vass nynazist, än någon som klämmer finnar och startar trådar om vem som kan hitta bilder på de största "negerläpparna".

Det finns hinder även för yttrandefriheten, i lagen, det tror jag du vet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:09:13 följande:
    Men kliv inte in där då. Där får man skriva ALLT, och det är fullt tillåtet. Sitt här på familjeliv och snacka trams istället då. Finns INGEN som tvingar NÅGON att kliva in på flashback. Väljer man att starta en tråd där så får man skylla sig själv om någon är lite taskig, det är inte ett dugg synd om någon som väljer att hänga där trots att de inte klarar av jargongen. Det är upp till varje individ att läsa forumreglerna och sen välja om man vill vara kvar och starta trådar eller inte.

Fattar inte ens poängen med den här tråden. Jaha, du har upptäckt att man är taskiga på FB - Big news!
    Vad vill du få ut av den här tråden?
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:19:31 följande:
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
    Ja dras man till fb för att jag länkat till trådar om pedofili och rasism så är det ju som det är.

Länken om mannen som söker kontakt med 12 åringen har han skapat för att han vill ta kontakt. För att han sett henne med mannan och suktar efter henne.
    Var det inte på fb någon hängde sig live förra veckan?

Och du tror att ingen "går ut på stan och gör samma sak"?

Igen - även yttrandefriheten har begränsningar, i LAGEN.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    end of days skrev 2010-10-18 20:36:23 följande:
    Istället för att haka upp dig på rubriker och läsa flashback som man läser aftonbladet så borde du kanske kolla mer på innehålet. pedofilhatarmobben härjar fritt på flashback och även dom får uttala sig tyvärr med dödshot och saftiga beskrivningar.

Nej, det var ingen som hängde sig "på fb" det var däremot en kille som hängde sig inför publik och han sände allt från sin ftp.
    Vi har ju alla olika toleransnivåer, eller hur?
    Jag har redan t ex påpekat att vissa trådar på fb håller betydligt högre nivå än trådar på fl.
    Jag tänker inte påstå att jag inte har en låg toleransnivå när det kommer till spridandet av rasistisk och nazistisk propaganda t ex.
    För dig, eller någon annan, kanske detta bara är att vända ryggen åt, men för mig är det personligt. Jag kommer aldrig tycka att det är ok, jag kommer aldrig skratta bort det eller sluta avsky det.

Sedan vet ju inte du alls hur eller vad jag läser på fb och Aftonbladet läser jag knappt alls.

För tredje gången i denna tråd, påpekar jag att även yttrandefriheten är reglerad i lagen.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:38:49 följande:
    Suck, han hade garanterat tagit livet av sig utan flashback. Slutdiskuterat angående det.

Saken är den att FB är lagligt eftersom den ligger på en server utomlands. Varför tar du inte och surfar runt på alla andra sjuka sidor som finns runt om i världen? Det är inte olagligt att vistas på FB, även om svenska lagen inte stödjer det som skrivs på FB.

De få idioter som gör sjuka saker IRL skulle definitivt ha gjort det ändå. Hade inte FB funnit hade någon annan sida används, du kan aldrig försöka styra över andra länders lagar.
    Så rent generellt är lagar meningslösa, efter som folk gör vad de vill ändå?

Igen - så tar denna tråd upp flashback, därför diskuterar jag det forumet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:45:35 följande:
    Så rent generellt är lagar meningslösa, efter som folk gör vad de vill ändå?

Igen - så tar denna tråd upp flashback, därför diskuterar jag det forumet.
    *eftersom
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    end of days skrev 2010-10-18 20:47:12 följande:
    Uppenbara lagbrott raderas på fb.

Det är för övrigt icke olagligt att avsky "mångkulturen" och vad det gör med landet, nått man kan fritt diskutera på fb men knappast påp familjeliv då en massa pk hormonstinna pk kossor lägger sig på anmäl knappen och konton försviner.
    Jag har aldrig påstått att det ör olagligt att avsky mångkulturen eller hur?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hugful80 skrev 2010-10-18 20:43:31 följande:
    Nej, det brukar faktiskt vara trådar i aktuella brott och skvaller de populäraste trådarna ligger. Klicka på "heta ämnen" så ser.

På 18 plats uppifrån kommer något som med lite god vilja, det brukar ju inte vara svårt för er flyktingkramare, kan ses som rasistiskt:

www.flashback.org/t1327976

Sen hittar jag faktiskt inga pedofiltrådar bland "heta ämnen" så din teori om att de är bland de mest populära får nog ses som rent nonsens.
    Den lilla meningen var vad du hängde upp dig på?

På vilket sätt är jag en flyktingkramare?
    Emot rasism = flyktingkramare?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:52:48 följande:
    Detta förstärker väl bara åsikterna om Fb?
    Jo men visst är det så.

Avskyr man INTE mångkulturen är man ofta flykting(alt islam)kramare.
    Beautifully Human
Svar på tråden Flashback - nejtack!