Inlägg från: Wish I was a Kellogs Cornflake |Visa alla inlägg
  • Wish I was a Kellogs Cornflake

Flashback - nejtack!

Men kliv inte in där då. Där får man skriva ALLT, och det är fullt tillåtet. Sitt här på familjeliv och snacka trams istället då. Finns INGEN som tvingar NÅGON att kliva in på flashback. Väljer man att starta en tråd där så får man skylla sig själv om någon är lite taskig, det är inte ett dugg synd om någon som väljer att hänga där trots att de inte klarar av jargongen. Det är upp till varje individ att läsa forumreglerna och sen välja om man vill vara kvar och starta trådar eller inte.

Fattar inte ens poängen med den här tråden. Jaha, du har upptäckt att man är taskiga på FB - Big news!
    Vad vill du få ut av den här tråden?

Lovely6 skrev 2010-10-18 20:10:26 följande:
    Låt mig gissa, du är en av dom "tuffa"?  Drömmer
    Antar att du menar att de "tuffa" ska vara de som hånar och kör med påhopp? Isf, nej - jag diskuterar på en vuxen nivå.

Förstå mig rätt, de som syns mest på FB är idioterna och de är till och med så trista att de söker sig hit för att skapa trolltrådar. Sedan sitter de och fnissar med varandra för att de retat upp någon stackars utsliten småbarnsmamma. De är omogna, tråkiga och dumma i huvudet. Riktigt jäkla trista människor. Men de får väl gärna hålla på så, det är ju tillåtet enligt forumreglerna.

MEN, det finns faktiskt helt underbara människor där också. Det finns både djävlar och änglar där, precis som här. Skillnaden är bara att där får de vara djävlar, det får man inte vara här. Därav ska såna som inte klarar av ett hårt klimat inte vara på FB, och definitivt sluta gnälla.

Är man med i leken får man leken tåla, annars är det bara att lämna FB.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:13:00 följande:
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Men varför inte? FB är yttrandefrihetens högborg, och man kan aldrig tysta dessa människor. Hellre låta nissarna leva i sin låtsasvärld och leka nazister istället för att de går ut på stan och gör samma sak. Du kan ALDRIG radera dessa individer, deras tankar eller åsikter. De kommer alltid att finnas, så det är en död kamp att försöka göra något åt det.

Det enda du har gjort med den här tråden är att skapa mer publicitet till FB och där med hjälpt sidan att växa. Glad
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:26:17 följande:
    Så du tror på allvar att dessa nissar aldrig skulle gå ut och "göra samma sak"

Herregud, det var nog det dummaste inlägg i år.
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:29:51 följande:
    Ja dras man till fb för att jag länkat till trådar om pedofili och rasism så är det ju som det är.

Länken om mannen som söker kontakt med 12 åringen har han skapat för att han vill ta kontakt. För att han sett henne med mannan och suktar efter henne.
    Var det inte på fb någon hängde sig live förra veckan?

Och du tror att ingen "går ut på stan och gör samma sak"?

Igen - även yttrandefriheten har begränsningar, i LAGEN.
    Suck, han hade garanterat tagit livet av sig utan flashback. Slutdiskuterat angående det.

Saken är den att FB är lagligt eftersom den ligger på en server utomlands. Varför tar du inte och surfar runt på alla andra sjuka sidor som finns runt om i världen? Det är inte olagligt att vistas på FB, även om svenska lagen inte stödjer det som skrivs på FB.

De få idioter som gör sjuka saker IRL skulle definitivt ha gjort det ändå. Hade inte FB funnit hade någon annan sida används, du kan aldrig försöka styra över andra länders lagar.
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:36:10 följande:
    Hur vet du att det är så?
    Du får gärna specificera dig.
    Lovely6 skrev 2010-10-18 20:42:02 följande:
    Wish I was a Kellogs Cornflake skrev 2010-10-18 20:34:44 följande:
    Haha, ja jag är väldigt säker på att de allra flesta mest tycker att det är ett roligt liv de lever på internet.

T.ex. så finns det pedofiler där som skriver med andra pedofiler om barn i sexuellt syfte, istället för att gå och antasta barn.

Angående dessa små rassar, hemskt ofta är det väldigt unga killar som bor i småstäder och kör epa - som tycker att det är kul att vara överdriver på FB. Herregud, hur orkar ni ta allting på så stort allvar?

Om man tar allt som skrivs på allvar där så skulle ju extremt många vara rasister, nazister och kvinnohatare. Så extremt många skriver att kvinnor är äckliga sliddjur, men de menar ju inte det på riktigt. De tycker att det är en kul jargong och de älskar att provocera. Här finns det också väldigt många som leker och är provokativa, fast de är ansvarsfulla föräldrar som lever ett normalt liv.

Ta ALLT som skrivs på FB med en nypa salt och en portion rå humor - gör du inte det så lär du ju bli galen.
    Hur vet du att det är så som du skriver?

Är det tillräckligt specifierat för dig?
    Har jag skrivit att det ABSOLUT MED ALL SÄKERHET är EXAKT som jag skriver? Herrgud människa, jag trodde man skulle debattera i denna tråd och jag diskuterar angående hur jag ser på saken.
Svar på tråden Flashback - nejtack!