Inlägg från: LyckligtSlut |Visa alla inlägg
  • LyckligtSlut

Flashback - nejtack!

Jag tycker nästan att folk är elakare här. Har varit medlem på FB i ca sex år och här i två år och jag uppfattar FL som värre. Har aldrig mått så dåligt av bemötande jag fått på FB som här på FL.

Det beror inte på att de på FB varit trevliga alltid, tvärtemot. Men här på FL är det väldigt många som försvarar sig med hur duktiga de är hela tiden och gör inget annat än diskret trycker ner alla som inte delar deras värderingar och fina lyckliga liv. Det ser man mycket sällan på FB. Där är folk raka i sin elakhet.

Här mår jag ofta psykiskt dåligt när jag läser trådarna och jag tror att det beror på att jag vet att empatilösheten här kommer från ofta småbarnsföräldrar. På FB är många tonårskillar som är singel, aldrig fått ligga och tycker att höjdpunkten i livet är att knarka på helgerna. Därför tar jag åt mer av FL. Småbarnsföräldrar fostrar vår framtid. Därför skrämmer ni mig. Och ja jag ska sluta logga in här.

Som det står i min profil. FL får FB att likna en lekskola.

PMS året runt :(
  • LyckligtSlut
    end of days skrev 2010-10-18 22:37:08 följande:
    jag är mer orolig för skyddade familjelivsmedlemar om jag ska vara ärligt, ni verkar ju vara helt hispiga och i chock när lite av den skydade tillvaron föll av och ni fick en glimt av resten av världen.
    Ärligt talat, sådana vidrigt elaka saker folk häver ur sig här när de inte kan leva med vetskapen om att någon i världshistorien faktiskt kan tycka att deras egna husdjur, vänner osv betyder mer för DEM än någon främmande kvinnas barn, det är oroande.

Andra människors liv förändras inte i och med att någon främmande kvinna föder barn. I en del trådar vill folk på FL mörda om någon person säger att den gillar sin hundvalp mer än de gillar den främmande kvinnans spädbarn. Och i andra trådar hejar folk på människor som trampar ner hundvalpar på stan som nyss slutat dia för att de utgör ett HOT mot barn.

Det är rena neandertalar-nivån här många gånger. Många mammor verkar tro att de ligger i krig med alla som inte värderar deras helt främmande familj högst av allt. Andra har ett eget liv också.
  • LyckligtSlut
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:40:24 följande:
    Om du inte är neger då alltså? För neger verkar vara ett upprepat ord på fb.
    Liksom här då. Finns det mindre är 20 trådar som handlar om ordet "negerboll"?
  • LyckligtSlut
    Lovely6 skrev 2010-10-18 23:11:44 följande:
    Det kallas yttrandefrihet! Solig
    Precis som din frihet att kalla efterblivna kränkande ord på nätet.
  • LyckligtSlut
    Lovely6 skrev 2010-10-18 23:17:34 följande:
    Låtsas att du är på Fb.
    Har aldrig mött sådan elakhet där så det kan jag inte.
  • LyckligtSlut

Har fått nog av FL nu och avreggar mig. Det känns som lite för mycket när en person fortsätter håna en för att man är korkad när man inte fattar när man redan skrivit att man är hjärnskadad och folk inte bryr sig alls. Minns ni alls den där killen med diagnos på FB som hängde sig? Tycker att det är fel att fortsätta trycka ner folk för samma sak när man redan har vunnit och redan vet att personen faktiskt lider av den skada man sagt att den gör.

Orkar inte med den här elaka gruppen människor längre.

Jag sökte mig till FL för att finna vänner och folk att dela intressen med men jag mår jättedåligt av att vara här.

Hoppas du mår jättebra nu. Man måste känna sig jättetuff när man fortsätter sparka på en person som redan förklarat att den är hjärnskadad och inte fattar. Jättetufft.

Svar på tråden Flashback - nejtack!