Inlägg från: våratlillaliv |Visa alla inlägg
  • våratlillaliv

Flashback - nejtack!

Jag anser att iom att hon skrev som hon gjorde så bäddade hon nog nästan lite för dom kommentarerna.
    Vi har yttrandefrihet i Sverige, alltså vi har rätt att säga vad vi tycker.

• våratlillaliv
    Azusephre skrev 2010-10-19 10:36:38 följande:
    Ja, men som sagt; man borde veta bättre än att skriva sådanna kommentarer oavsett ålder egentligen, annars är det något i uppfostran som saknas. Man kan uttrycka sig på ett helt annat sätt, men ändå betyda samma.
    Ja det kan jag hålla med om, men tyvärr så är det inte så.
    Om alla hade varit bra uppfostrade i Sverige, tänk vilket land vi hade haft då.
    inga våldtäkter, ingen mobbing, inga bidragsfusk osv.
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:38:47 följande:
    Inte riktigt. Iaf inte ute i verkligheten. 

Inskränkningarna i yttrandefriheten finns bland annat i brottsbalken, i form av förbud mot olaga hot, hets mot folkgrupp, förtal och förolämpning, och sekretesslagen. För uttalanden som omfattas av tryckfrihetsförordningen eller yttrandefrihetsgrundlagen regleras dessa brott istället i tryckfrihetsförordningens brottskatalog och kallas tryckfrihetsbrott eller yttrandefrihetsbrott. Det finns arton tryckfrihetsbrott, större delen av dem är brott mot staten. För en utförlig beskrivning, se tryckfrihetsbrott. Inskränkningar finns också i form av mönsterskydd, varumärkesskydd, patent och upphovsrätt.

Nä det har du ju rätt i, men att någon blir dömd för ex förtal eller förolämpning är nästan = 0%.
    har själv varit inblandad där folk förtalat,kränkt och hotat och då fick jag klart för mig att sannolikheten att någon skulle åka dit för det var nästan inget alls.

Svar på tråden Flashback - nejtack!