Hugful80 skrev 2010-10-19 14:44:08 följande:
Ja, jag tycker att det är helt okej att skriva som de gjorde eftersom de följer reglerna.
Om jag tycker att det var elakt? Fullkomligt!
Uppenbarligen har du tolkat inläggen fel, eftersom ingen modererad bort dem. Eller ja, det har ju uppenbarligen skett en kraftig moderering av tråden, eller hur? De som står kvar uppfyller tydligen inte kriterierna för att bryta på Flashbacks regelverk.
Anser du annorlunda kan du starta en användare där (om du inte har någon) och börja rapportera inlägg.
Jag vet inte vad jag ska säga. Vill du inte förstå, försöker du förvränga.. eller är det helt enkelt så att vi inte talar samma språk?
Om det var lag på att misshandla tjocka, är det helt okej att göra de då?
Jag bryr mig inte om ifall det är lagligt okej att göra så, jag blir förbannad på att människor skriver så för att jag tycker det är så fel (i hjärtat, inte i lagboken). Och efter att ha läst reglerna på FB så förstår jag inte hur de kunde låta vissa inlägg vara kvar, men ta bort inlägget från våran TS. Okej, ha en sida där folk får frakassera varandra, men vinkla inte, låt då alla åsikter få stå kvar, inte vissa.
Och...
"Uppenbarligen har du tolkat inläggen fel, eftersom ingen modererad bort dem. Eller ja, det har ju uppenbarligen skett en kraftig moderering av tråden, eller hur? De som står kvar uppfyller tydligen inte kriterierna för att bryta på Flashbacks regelverk."
Männskliga faktorn. Jag har inte det förtroendet för människor med auktoritet att jag förlitar mig på dem. Till och med dommare och poliser gör fel, klart att datafolket på FB kan göra fel. Men strunt samma. Kan mycket väl vara så att det här är väldigt genomtänkta människor som alla har sammlats och kommit fram till det här beslutet. Men det spelar ingen roll. För mig går det inte ihop. Jag har läst deras regler, jag har läst inläggen. Jag får inte ihop det. Jag tycker att det är fel fel fel. Spelar ingen roll vad lagar och regler, tillsammans med FB anställda säger. Jag tycker vad jag tycker.