Tiikeri skrev 2010-10-19 20:37:31 följande:
Meeeeeeeen.... Jävlas du med mig eller? Läser du ens det jag skriver? "Fullständigt onödigt att börja prata om yttrandefrihet"? Jag nämnde yttrandefrihet i en mening (läs inlägg 446). Menar alltså där att FB som är så väldans mycket för att man får skriva vad man vill, till och med antyda att man önskar livet ur någon annan (tycker jag är läskigt, men okej, jag behöver inte hålla till på den sidan)...
Nej, jag jävlas inte. Ja, jag läser vad du skriver. Ja, du skrev det i en mening (vilken jag bemötte).
Yttrandefriheten som Flashback står för (säger sig stå för) är alltså "riktig" yttrandefrihet, den lagstadgade. Det du beskriver är inte av den sorten. Startar man en ny tråd om samma ämne så kommer den med mycket stor sannolikhet få vara kvar, det är bara det att FBs ledning uppenbarligen inte vill ha den sortens inlägg i den tråden.
Tiikeri skrev 2010-10-19 20:37:31 följande:
Men har man en annan åsikt som TS här, då är det helt plötsligt inte okej att yttra sig på FB. Förstår du? De flaggar för att här får man säga vad man vill, men det gäller tydligen inte om man har TS:s åsikt. Läs FB regler så får du se.
Det går alldeles utmärkt att ha en annan åsikt, det är det hela forumet bygger på (liksom FL). Det man inte får göra är att börja diskutera saker som moderatorerna anser strider mot reglerna. Uppenbarligen så tyckte de inte att andra inlägg var ot och så var det med den saken.
Jag är mycket väl förtrogen med FBs regler, men tack ändå.