Inlägg från: Ohmydear |Visa alla inlägg
  • Ohmydear

Flashback - nejtack!

Vad hemskt. Bojkottar flashback för livet! *Inget ironiskt menat*. Har aldrig gillat flashback ändå.

• Ohmydear

Man kanske ska polisanmäla? *menar allvar*

• Ohmydear

Då menar jag framför allt att polisanmäla flashback och dom som håller i forumet!

• Ohmydear
    end of days skrev 2010-10-20 00:07:22 följande:
    ja usch .. USCH... tror du gör bäst i att bara läsa för du har inte åldern inne stt skapa ett konto där
    Det tar tre dagar att få ett konto godkänt där. Testade en gång, men sedan tänkte jag att de hade så sjuka regler att de kunde stoppa upp sina regler någon annanstans istället.
  • Ohmydear

Och sitt jäkla forum också för den delen.

• Ohmydear
    end of days skrev 2010-10-20 00:12:38 följande:
    och ingen lär sakna dig där
    Du verkar höra hemma någon annanstans. Har du hamnat på villovägar?
  • Ohmydear
    end of days skrev 2010-10-20 00:13:37 följande:
    Sjuka regler ? nämn en "sjuk" regel, nu blev jag nyfiken
    Ja, läser jag t ex i en tråd på flashback, och du skriver där, så kanske jag vill ge på tal direkt, genom att registrera mig direkt och sedan få säga min mening. Men nej, jag ska vänta tre dagar för att kunna få göra det. Fuck it, liksom. Då är det mer än forumet som kan gå och gräva ner sig.
  • Ohmydear
    end of days skrev 2010-10-20 00:25:59 följande:
    Menar du att tre dagars fördröjning är en "sjuk regel"
    För den delen så kan man gå runt den genom att betala om inte minnet sviker mig helt
    Betala?! Pfft, som om jag skulle göra det. Dom får inte ett öre från mig. Och ja, jag väntar inte i tre dagar för att få säga min mening. Jag har inte registerat mig där än, och jag kommer aldrig att göra det. För varje gång jag har något att säga, så måste jag vänta i tre dagar för att få säga det. Jag har bara något att säga den dagen jag verkligen vill kommentera i en specifik tråd om något som kanske fångar upp min uppmärksamhet. Jag har absolut ingen anledning att registrera mig idag eller någon annan dag så länge jag inte ens vill vistas i det forumet helt i onödan.

Hatar deras upplägg och hur hela sidan ser ut dessutom. Kunde ha sett bättre ut!
  • Ohmydear

Jag har inte engagerat mig å så många trådar under detta nicket. Har haft andra nick. Råkat ibland illa ut, eftersom jag snackar för mycket, hahaha. Så bäst att man passar sig och faktiskt, håller huvudet lågt. Jag har försvarat och fått skit. Det jag har lärt mig om familjeliv, är att inte bli för engagerad i känsliga trådar. Så jag undviker trådar där man skriver anonymt ändå! Jag blir snabbt förbannad när jag känner mig orättvist behandlad (när jag blir fråntagen min anonymitet). Hänt en gång. Nej, bäst att inte vara för engagerad, helt enkelt. Så jag skiter i den funktionen numera.

Hur många gånger tror du inte jag har FÖRSÖKT bojkotta familjeliv? Tre gånger tror jag, Jag blir lätt förbannad och  alla gångerna har jag avregistrerat mig i protest. Men nu som sagt, jag håller huvudet lågt istället. Så mycket det går, dvs. GIllar familjeliv ändå, nämligen. Fan att man ska hata att älska något så mycket, haha!

• Ohmydear
    gutegirl skrev 2010-10-20 10:49:41 följande:
    Du vet att du kan aktivera kontot med ett sms, va?
    Jo, någon sa att man kunde betala för att komma runt dom där tre dagarna. Men det tycker jag bara är värt om jag verkligen vill kommentera i några trådar där. Jag känner inget behov av det just nu. Har inte så mycket fritid att jag kan hänga runt i olika forum samtidigt. Räcker med familjeliv än så länge. Jag är en kvinna dessutom. Vi tenderar mer till att fastna för just familjeliv mer.
  • Ohmydear
    gutegirl skrev 2010-10-20 10:49:41 följande:
    Du vet att du kan aktivera kontot med ett sms, va?
    Men tack för tipset ändå.
  • Ohmydear
    Hugful80 skrev 2010-10-20 14:15:57 följande:
    Polisanmäl hela internet när du är i farten.
    Äsch Tungan ute
  • Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 10:56:33 följande:
    Dert finns givetvis en väldegt bra poäng i att man måste vänta på sitt medlemskap tre dagar, alternativt få betala för det via SMS. Det hela blir inte till en spontan-chatt för troll som vill in och härja.

Bara att de har tänkt på en sådan sak ...
    Jo, jag förstår reglerna, men jag gillar dom inte.

På familjeliv kan man t ex använda samma mail en gång per år. När jag har avregisterat mig så har jag också fått använda en ny mailadress för att kunna omregistrera mig. Jag använder nu samma mailadress som jag hade första gången jag registrerade mig här på familjeliv i början av 2009, eftersom den mailadressen inte har använts på ett helt år drygt (använde två andra och avregistrerade mig båda dom gångerna också i protest). Snart kan även dom användas (har totalt tre mailadresser som jag använder annars, har inte skapat en massa för att utnyttja dem i olika syften, utan jag har bara inte gett upp dem jag hade skaffat för länge sedan) , när jag avregistrerar mig här på familje i protest igen, haha. Nä, förhoppningsvis ska jag kunna ligga lågt och inte störa mig på regler och moderering igen. Det finns mycket att störa sig på, men det bäst att inte engagera sig i sådant bara.

I vilket fall är ju folk inte alltid ärliga med de uppgifter de fyller i, när det gäller namn och adresser. Folk öppnar nya mailadresser hela tiden, och dom behöver aldrig vara personknutna. Troll kan förekomma ändå, med andra ord.
  • Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 12:16:22 följande:
    Klart trolling förekommer. Fundera bara på hur seriös den tråd TS reagerar på kanske var. Eller inte?

Men iom att du spärrar användadet under 72 timmar i början så får du bort de värsta infallen av spontan-trolling. Du ska allt vara en lite mer seriös trollare om du ska trolla på FB.
    Ja, förstår inte folk som orkar hitta på historier och leva sig in i dem. De måste verkligen vilja orka anstränga sig.
  • Ohmydear
    Argo skrev 2010-10-21 19:57:43 följande:
    Tja ...

Se-mig-hör-mig!

Syns du inte så finns du inte!

Ha-allt-nu-generationens stösta dröm är att bli VJ på TV.

Att syna är att finnas.

Klart du kan leva upp på att skapa din egen historia då.

Nä, jag är vuxen och tillhör en anan generation, ett annat tankesätt. Jag fattar heller inte vad man får ut av att fläka ut sig och sina historier, sanna eller påhittade, på nätet.
    Tycker inte att det är helt fel att folk orkar dra sina historier. Annars hade ju forum t ex varit helt meningslöst att vistas i. Personligen tycker jag ändå att det är både kul och givande att ta del av andras berättelser.
Svar på tråden Flashback - nejtack!