Inlägg från: Ökänd |Visa alla inlägg
  • Ökänd

Flashback - nejtack!

Azusephre skrev 2010-10-18 21:58:54 följande:
    Ja, dom ringde när han redan var död. Dom reagerade försent, istället så fokuserade dom att mobba killen och hetsa honom och uppmuntra honom.
    Jag följde den tråden och jag måste säga att de var väldigt lite hets. En del försökte snacka med honom. Och med tanke på omständigheterna så har jag JÄVLIGT svårt att tro att någon i tråden tog TS för annat än ett troll. När folk väl fattade och agerade så var det tyvärr redan försent.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:15:03 följande:
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:30:11 följande:
    Men varför är det okej att trycka ned på internet men inte i "verkligheten"? Man har väl samma värderingar i verkliga livet som man pratar om här...
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:44:17 följande:
    Var det dig jag citerade?
    Ja.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:15:03 följande:
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:34:34 följande:
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:44:17 följande:
    Var det dig jag citerade?
    Frågor på det?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 11:22:48 följande:
    Det första inlägget citerade jag end of days och INTE dig, så det jag skrev var inte riktat mot dig. Och om du börjar skriva till mig, ja, då svarar jag.
    Det var ju precis det jag gjorde. Jag började skriva till dig. Du svarade. Och sen mitt i alltihopa så frågar du "var det dig jag citerade." Som om det spelar någon roll. Man kan väl skriva till folk även om de inte citerat en?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Azusephre skrev 2010-10-20 12:04:04 följande:
    Ja, men du tog åt dig som om jag hade skrivit till dig och förklara att du inte var sånn bla bla bla...därför frågade jag om jag citerade dig.
    Jag "tog åt mig"? Nej du, det gjorde jag verkligen inte. Jag försöker bara föra en diskussion.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Shaw skrev 2010-10-20 12:28:13 följande:
    Dom gånger jag har avslöjat i en diskussion på Flashback att jag är kvinna har jag aldrig blivit ignorerad eller fått ett påhopp. Jag har blivit bemött som precis alla andra. Om du blir påhoppad på Flashback är det inte för att du är kvinna - det är för att dom tycker du är en idiot.
    Har faktiskt heller aldrig blivit konstigt bemött på grund av mitt kön där. Och då har jag ändå (bland annat) startat inte mindre än 2 "typiskt kvinnliga" idiottrådar med datorfrågor.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Shaw skrev 2010-10-20 12:57:31 följande:
    Nej precis. Då kan du inte heller skriva "Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång.".
    Ditt resonemang är fullt logiskt och i mitt tycke korrekt.
    Burn hajfajvmöppar burn.
Svar på tråden Flashback - nejtack!