Ceka86 skrev 2010-10-20 00:05:55 följande:
Det sjuka är att folk uppmuntrar och hyllar dessa sidor.
Ja, varför inte? Tycker du inte att alla har rätt till en åsikt?
En överviktig tjej blir ner klankad (vet ej hur det stavas) av en massa i*dioter pga av hon är överviktigt. Man borde hylla henne att hon har en sån bra självförtroende. Sen tror jag också att hon förstår att det är inte bra och vara överviktig.
Istället för att sitta här och gnälla kan du starta en tråd på Flashback där du uppmuntrar henne och peppar henne, eller hur?
Killen som tog självmord blev kallad en massa namn och folk skrev en massa dumheter.
Begick självmord, tog sitt liv. För övrigt, om du hade läst tråden, så blev han inte kallad en massa namn och det var 3-4 inlägg som var dumheter. En del frågade hur han mådde osv. Folk förstod inte att det var allvar förrän det var försent.
Visserligen så bestämde han sig redan särket innan att han tänkte ta självmord men han kanske letade just den personen som räckte ut en hjälpande hand. Vilket folk gjorde inte och att de satt och tittade på hur han steg efter steg gjorde iordning sin självmord och genomförde utan att nån lyfte upp äns en finger.
Faktum är att innan han dog frågade folk hur han mådde, en del tog honom halvt på allvar, trots att förekommit åtskilliga trolltrådar om just självmord. En del häcklade honom och man kan ifrågasätta det moraliskt riktiga i det förfarandet. Trots allt är det inte olagligt.
Om han nu letade efter en hjälpande hand så fanns den faktiskt där, om han ville.
Folk tittade på en man som satt framför datorn för att sedan på ungefär 2-3 minuter gå bort till en snara och trä den över huvudet. Jag tror knappast att när folket insåg att det var allvar hann ta reda på hans adress via IP-adressen på de 2-3 minuterna.
Du spekulerar ju och ljuger bara. "Utan att nån lyfte ett finger" är ju helt fel. Läs tråden istället.
Jag tror inte moderaterna har så stor koll där. Denna sida uppmuntrar bara dumheter istället för att "åtgärda" de.
För det första har de STOR kolla. Bra mycket större koll än här. Sen att sidan skulle uppmuntra till dåöligheter är ju bara befängt. Något jag kan tänka mig uppmuntra är däremot om dessa åsikter aldrig skulle få komma till tals. Om man bara skulle ignorera människor med konstiga tankar och ideal och låtsas som att de inte finns tror jag att vi står inför ett större problem.