Inlägg från: xXMaLoXx |Visa alla inlägg
  • xXMaLoXx

Flashback - nejtack!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-10-18 20:13:00 följande:
    Problemet är väl att iag JAG önskar att det inte ska vara tillåtet att ragga barn eller hetsa mot "negrer" eller publicera länkar till kattungar som plågas ihjäl, på nätet.

Man kan inte lagstifta bort idioter, men man ska fan inte underlätta för dem.
    Fast, du tror att dessa sjuka tankar och dessa sjuka människor försvinner för att man te x stänger ner ett ställe som Flashback?

Har man läst ett tag på Flashback så inser man också att många trådar startas för att just provocera. Många leker med den frihet man har där, att uttrycka sig hur som helst om precis vad som helst.

Svårt att ragga barn på FB btw...när åldersgränsen ligger på 18 år.
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • xXMaLoXx
    Ceka86 skrev 2010-10-19 23:43:47 följande:

Har bara varit inne och små tittat på den forum. Men jag kan bara säga att FB verkar vara helt sjukt. Jag började få den uppfattning efter den killen som hängde sig live. Nej USCH för såna sidor. De borde inte existera överhuvudtaget men har märkt också att FL är också ganska sjuk eftersom alla hoppar på alla här inne det är som att folk väntar på att få matrial att kränka nån. USCH för det med.

Varför skulle inte den sidan få existera? Tror du att allt det sjuka i världen försvinner, bara för att folk stoppas ifrån att uttrycka sig?

För min del så gillar jag Flashback, och håller mig borta från de underforum jag inte finner intresse av. Jag har inte så mycket för mondo/gore te x...och ger fasiken i att läsa där. Vill jag ha svar på något, så hittar jag det faktiskt ofta på Flashback. Det samlas väldigt mycket kunnigt folk på den sidan. Man får sortera bort det man inte vill ha, precis som i verkliga livet. Du vet...dessa människor knallar också runt på gatorna.
  • xXMaLoXx
    Azusephre skrev 2010-10-20 13:19:44 följande:
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
    Det har nog inte med kön att göra, det har nog med hur och vad man skriver att göra ;)

Tar man illa vid sig av vad som skrivs på nätet, så ska man nog inte hänga på flashback. Själv tycker jag att det är rätt befriande med folket det, vissa av dem iaf..det finns ju extrema puckon där som överallt annars. Men där försöker man iaf inte påskina att man är en hyvens snubbe/brud samtidigt som man delar ut kängor. Tycker det är värre och fulare tjuvnyp här emellanåt faktiskt.
  • xXMaLoXx
    Nenne666 skrev 2010-10-24 01:52:58 följande:
    Har inte läst din tråd....

Men vad jag fick ytterst svårt för är flashback sen tråden om 'hängning', jag fixar det inte.... Och att moderatorerna lät det stå som det gör/gjort, (har inte vart där sen dess). Jag mår dåligt på hur folk beter sig....och droppen blev vid 'hängning'.  Jag vrider hela kroppen vid tanken på vad man kan finna där....usch! Jag grät i flera dagar....kalla mig kÄnslig, men detta klev in i mitt liv..mitt vardagsrum.. RIP, YOU!
    Varför ska den inte få vara kvar?

Jag har läst i den nyligen och den uppfyller faktiskt en viss funktion än. Det finns folk som var i tråden under tiden då allt hände...som inte mår helt hyvens idag. Det finns dessutom inget i deras regelverk som motiverar att tråden skall stängas som det ser ut nu.

Jag blev också illa berörd av den tråden, det kom väl för nära inpå antar jag.

Däremot så finns det andra trådar som rör detta som enligt mig inte har något existensberättigande, men det trådarna är nog stängda vid det här laget..såvida det inte fortsätter att poppa upp nya då. Saken är väl att de på FB inte bara kan stänga trådar för att någon finner det osmakligt, så länge det inte strider mot reglerna. Det hade ju blivit ett fasligt överläggande om man inte vore tydlig med vad som gäller...och håller sig till det.

Man kan alltid låta bli att läsa ämnen man känner att man inte pallar.
Svar på tråden Flashback - nejtack!