Inlägg från: HäxanSurtant3 |Visa alla inlägg
  • HäxanSurtant3

Flashback - nejtack!

Eisa skrev 2010-10-18 19:37:43 följande:
    Jag tycker flashback är frihet. Så skönt att kunna läsa alla former av åsikter och känslor.

/För ett öppet samhälle
    Meeen...allvarlig talat. du som jobbar i sjukvården, blir du inte liiite bekymrad över hur knäppt folk tänker därinne? Jag bli rrent ut sagt mörkrädd... Men konstaterar att 99% väl är fjuniga tonårskillar som knappt kommit i målbrottet, så vad kan man vänta sig....
    debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • HäxanSurtant3

men att ni orkar bry er...flashback verkar ju vara ett säte för finniga omogna tonårskillar...låte dem hållas bara.Och gå inte in där och läs...

• HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-21 21:58:24 följande:
    Säger hon som vigt en hel tråd åt hur jävligt fashback är?
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m54985594-149.ht...
    jo men självmord är ju extrem..rwsten av skiten de diskuterar är inget jag ens orkar gå in och läsa...men självmord direktsänt...klart man reagaerar då.
  • HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-21 23:30:43 följande:
    Du skriver "att ni orkar bry er"
    Själv bryr du dig till det blir scary om nåt som inte rör dig. Vad är skillnaden?
    Att jag arbetar i sjukvården och just nu är inom psykiatrin. Möter dagligen svårt sjuka människor med suicidtankar/planer och då tycker jag det är naturligt debattera det fullbordade självmordet på flashback.

Det var en mkt intressant diskussion där Mad As Snow, Idiblon mfl vidgade mina vyer. Lärorikt. Så vad menar du?

Självmord på nätet eller i samhället rör visst mig. Jag arbetar ju med sådant just nu. Och vill lära mig mer.
  • HäxanSurtant3
    Lovely6 skrev 2010-10-22 00:03:28 följande:
    Please. Du är säkert lika dum som innan.
    Mår du själv så dåligt att du måste logga in anoymt på familjeliv och vara stor i käften och begå personangrepp?

Tycker synd om dig isåfall.
  • HäxanSurtant3
    ForReal skrev 2010-10-22 00:36:06 följande:

Om du inte ens orkar läsa "resten av skiten" så kanske du inte ska döma ut forumet. Har du ens någon aning om hur stort forumet är? Otroligt många intelligenta och trevliga människor finns där, och det går att föra ordentliga konversationer om allt från natur och miljö till psykologi, familjelib, vad du nu vill - allt!

I övrigt - klart man reagerar på att nån direktsänder sitt självmord. Men det är väl inte Flashbacks fel? det är ju inte så att det var moderatorerna som la upp det direkt, utan killen själv. Jäkligt sorgligt, men inte FB:s fel. Håller för övrigt med om att en del kommentarer var onödiga, men samtidigt förekommer det så otroligt många låtsas-suicidtrådar att det knappast kunnat undgås några dumma kommentarer.

generalisering. Bara för att man fördömer vissa typer av inlägg i en självmordstråd så innebär det inte att man idiotförklarar alla som skriver där.

Jag har också fått intelligenta bra svar på flashback..Men majoriteten av trådarna verkar vara skrivna av tramsiga tonårskillar.

Tyvärr går det ut över de seriösa som är där och som verkligen bidrar med bra, intressanta diskussioner, som i många fall håller högre nivå än här.
    Det finns många oerhört kunniga bra personer på flashback. Som då försvinner lite i den stora sörjan av tramstrådar.
  • HäxanSurtant3
    Argo skrev 2010-10-22 11:05:33 följande:
    Lovely6 anser att 9 av 10 av FB:arna är sinneslöa typer som runkar till döda djur. Problemet med det resonemanget - och ditt - är att det givetvis är tvärtom.

En överväldigande majoritet av alla som är på FB är fullständigt normalt folk som pratar om fullständigt normala saker. Och inte så sällan på en nivå som är skyhögt över alla andra svenska allmän-foras nivåer.
    kanske beror det på hur mkt man är inne där..jag brukar inte vara där och läser bara rubrikerna under heta ämnen...det verkar vara är ufon a samlas...men de få ggr jag gått in på tex vetenskap så får man som du säger mkt bra o intelligenta svar.

Svar på tråden Flashback - nejtack!