Inlägg från: end of days |Visa alla inlägg
  • end of days

Flashback - nejtack!

Azusephre skrev 2010-10-18 21:42:04 följande:
    Har du läst den tråden? Killen var nära på att ändra sig, men folk fortsatte skriva taskiga kommentarer och se vad dom fick ut av det Härliga FB.
    Nära på att ändra sig?
    Tyckte mer han var lite väl "blå" för att ändra sig.

Med tanke på förberedelser han gjorde och tidsutrymet så nej, han var inte ens närheten av att ändra sig, han vill bara ha uppmärksamhet.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:49:21 följande:
    Typisk FB kommentar...
    Av det jag såg, så kunde han avbryta det hela när som helst.
    Det var inte så att han klättrade upp på en stol och dinglade en meter från marken.
    Det var en målmedveten handling och han fick uppmärksamheten han önskade, antagligen så mycket mer än han i sina vildaste fantasier hoppades på.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 21:54:59 följande:
    Herregud. Man ska inte uppmuntra sånna handlingar! What's wrong with you?
    Med tanke på hur många såna trådar det är som dyker upp där (inget man ser här för dom försviner lika fort som dom kommer upp) så är det inget konstigt att folk tog han för troll och drev med han.
    spelar för den delen ingen roll, han hade siktet ställt, svarade sansat på frågor som rörde hans liv, skojade med dom som "hetsade"/drev.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:01:38 följande:
    Du har inte läst psykologi va? Oavsett så ska man ringa polisen, ta alltid det säkra före det osäkra.
    jag är inte av uppfattningen att man ska tvinga folk till att leva när dom själva inte önskar det, i efterhand har man fått reda att han har fått all hjälp som fanns och det fungerade inte, han ville helt enkelt inte leva mer och det är hans val ... inte ditt.
    Polisens uppgift bör vara att skydda människor från varandra, inte att skydda folk från sig själva.
  • end of days

Ni gnäller på "mobbningen" på flashback ... har ni sett dagiset ni bedriver här ?

• end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:10:41 följande:
    Varför besöker du dagiset då? 
    Varför är du medlem på ett forum som är så jävla kasst?
    För att skit som sprids i diverse trådar anser jag får inte gå oemotsagt.
    ignoransen och bristen på logisk tänkande är så skrämmande att man får rysningar genom ryggraden och funderar en stund varför tvångskastrering avskaffades en gång tiden, vi hade chansen att hindra familjeliv från att uppstå
  • end of days
    LyckligtSlut skrev 2010-10-18 22:30:38 följande:
    Jag tycker nästan att folk är elakare här. Har varit medlem på FB i ca sex år och här i två år och jag uppfattar FL som värre. Har aldrig mått så dåligt av bemötande jag fått på FB som här på FL.

Det beror inte på att de på FB varit trevliga alltid, tvärtemot. Men här på FL är det väldigt många som försvarar sig med hur duktiga de är hela tiden och gör inget annat än diskret trycker ner alla som inte delar deras värderingar och fina lyckliga liv. Det ser man mycket sällan på FB. Där är folk raka i sin elakhet.

Här mår jag ofta psykiskt dåligt när jag läser trådarna och jag tror att det beror på att jag vet att empatilösheten här kommer från ofta småbarnsföräldrar. På FB är många tonårskillar som är singel, aldrig fått ligga och tycker att höjdpunkten i livet är att knarka på helgerna. Därför tar jag åt mer av FL. Småbarnsföräldrar fostrar vår framtid. Därför skrämmer ni mig. Och ja jag ska sluta logga in här.

Som det står i min profil. FL får FB att likna en lekskola.
    Familjelivs felfria ûbermammor är legendariska, dödliga när dom kommer i flock, kan då hacka sönder även det största rovdjuret.Skrikandes
  • end of days
    Lovely6 skrev 2010-10-18 22:35:01 följande:
    Det är en bunt helt sjuka människor som härjar i Fb´s lägre region.
    Ska vi verkligen avfärda dom som en bunt galningar? Dom hetsar varandra. <vem har sett värst, vem har gjort värst.
    Vakna upp för fan, detta är folket i er stad, er kommun, ert jävla villaområde.
    jag är mer orolig för skyddade familjelivsmedlemar om jag ska vara ärligt, ni verkar ju vara helt hispiga och i chock när lite av den skydade tillvaron föll av och ni fick en glimt av resten av världen.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:35:35 följande:
    Som sagt, är reglerna att mobba så mycket som möjligt och bli utslängd om man försvarar TS? För det är det jag har lärt mig av den sidan.
    Har skummat genom reglerna och såg ingen mobbningsregel, det finns däremot en regel mot personliga påhopp.
  • end of days
    Azusephre skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:
    Jasså? Det märks inte, för det var fullt av personliga påhopp i den tråden jag medverkade i.
    1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

Grova personangrepp riktade mot andra användare är förbjudet, liksom trakasserier, hot eller förtäckta hot. Detta gäller både i inlägg och PM och kan leda till avstängning. Att använda signatur eller avatar för att angripa en användare betraktas som trakasserier.

Att använda nedsättande uttryck i debatten framställer möjligen skribenten som en sämre debattör, men är tillåtet. Upprepade personangrepp som inte räknas till grova kan tillsammans resultera i en tillsägelse eller varning.

Det är fult tillåtet att informera en idiot om faktum.
    Hittar fortfarande ingeting om nån mobningsregel du drar upp och och om igen.

Svar på tråden Flashback - nejtack!