Inlägg från: Argo |Visa alla inlägg
  • Argo

Flashback - nejtack!

Lovely6 skrev 2010-10-19 10:15:20 följande:
    Äh, sätt ett tak på skiten och få sveriges största mentalsjukhus.

Jag kan förstå att det är underbart att vara medlem på ett ställe där man bl.a får leva ut sina rasistiska åsikter. Måste kännas gött att få kalla folk för jävla neger.
    I verkligheten (läs; ute bland riktigt folk) så kallas det hets mot folkgrupp. Undrar varför? Drömmer
    Nå, har du testat nu då hur många rätt du fick i den här tråden?
  • Argo
    Tussetösen skrev 2010-10-19 10:15:41 följande:
    Hejsan!
    Det är inte ofta jag är inne på FB..
    Men jag är för det mesta glad att det finns.. Ibland ramlar man över hysteriskt roliga trådar..
    men tyvärr så är vissa trådar är ju rent ut sagt sjuka.. där är ju ALLT tillåtet att prata om..
    Sen å andra sidan, tycker man inte om så går man ju inte in dit...

Om tjejen som TS pratade om, den överviktiga.. Tydligen så var inte hon så smart.. man går inte ut på den sidan för att få stöd när man kan säga precis vad man vill tillbaka... Nä.. vill man ha positiv feed-back så går man in hit.. här får man stöd i precis ALLA situationer...
    Hon gick inte till FB:s sexavdelning för att få stöd. Hon gick dit för att tala om "myten om sex med övcerviktiga" och att hon visst fick snygga killar som engångligg i den omfattning hon själv ville ha.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-19 10:44:31 följande:

Jo, om det är förtal eller förolämpning.

Du kan väl läsa?

Kom igen nu då! Du som talar så högt och brett om Flashbacks låga intelligensnivå.

Hur många rätt kammar du ihop? Det är bara en enkel quiz som helt vanliga FB:are roar sig med i brist på annat.

Eller ska vi tolka avsaknaden av svar som att det kanske inte var så låg nivå på det hela i alla fall?
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:03:10 följande:
    Herregud, jag orkar inte, du förstår inte. JAG SKITER FULLSTÄNDIGT I VAD DOM SKRIVER TILL MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grejen var den vad dom skrev TILL HENNE! Idiot.

Nej, ni flashback:are har sänkt ribban till lägsta nivån och nu har min diskussionstråd gått över till pajkastning...moget.
    Pajkastning? För att fler än en person förklarat för dig varför du fick en tillsägelse och inlägg raderade?

Hade du velat tala om ordvval mot feta människor i trådar på FB hade du enkelt kunnat starta en egen tråd om saken. Men först EFTER att du sökt och försäkrat dig om att det inte finns en sådan tråd redan - för då hade du behövt skriva i den.

I den aktuella tråden VAR du OffTopic. Inget mer med det. Då kan du, som sagt, starta en egen.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:10:58 följande:
    Ja, men ni har tjaffsat om det där i flera timmar nu, det räcker, jag förstår, ni behöver inte upprepa er och säga att jag är dum i huvudet som inte förstår även om jag gör det. Därför är det pajkastning. Move on.
    Faktum är väl att detta är första gången du säger rakt ut att du fattar vad alla har försökt att skriva? Ja, då kan väl alla ta och "move on" då. Gott så.
  • Argo
    Azusephre skrev 2010-10-19 11:18:43 följande:
    Eller så har hon ett liv utanför familjeliv och flashback?
    Äsch då, Lovely6 sitter och bläddrar febrilt i sitt bibliotek för att fixa att gissa citaten från Charles-Louis Philippes "Bubu de Montparnasse". Kan de där lågintelligenta FB:arna så ska minsann också ...

Det är därför det inte kommer några svar.
  • Argo
    Suck och suck skrev 2010-10-19 16:22:08 följande:
    Jag ska tillägga att jag själv ställt frågor om grammatik på universitetsnivå här på fl,
    men måste säga att utbudet på svar var väldigt skralt
    i förhållande till de svar jag nu sett på flashback.
    Självklart är det så. För att vara ett allmän-forum så håller FB förmodligen den högsta nivån av alla svenskspråkiga forum.

FL är givetvis chanslöst i jämförelse.

Samtidigt finns det marginella undefora där som samlar upp många, mycket udda och knäppa tankar. Underfora som de som hatar FB försöker få att framstå som det normala och "mest populära".

Tänk att ett internet-formum kan beröra så pass mycket!
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-20 00:18:54 följande:
    Ja, läser jag t ex i en tråd på flashback, och du skriver där, så kanske jag vill ge på tal direkt, genom att registrera mig direkt och sedan få säga min mening. Men nej, jag ska vänta tre dagar för att kunna få göra det. Fuck it, liksom. Då är det mer än forumet som kan gå och gräva ner sig.
    Dert finns givetvis en väldegt bra poäng i att man måste vänta på sitt medlemskap tre dagar, alternativt få betala för det via SMS. Det hela blir inte till en spontan-chatt för troll som vill in och härja.

Bara att de har tänkt på en sådan sak ...
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-21 11:40:19 följande:
    Jo, jag förstår reglerna, men jag gillar dom inte.

[...]
    I vilket fall är ju folk inte alltid ärliga med de uppgifter de fyller i, när det gäller namn och adresser. Folk öppnar nya mailadresser hela tiden, och dom behöver aldrig vara personknutna. Troll kan förekomma ändå, med andra ord.
    Klart trolling förekommer. Fundera bara på hur seriös den tråd TS reagerar på kanske var. Eller inte?

Men iom att du spärrar användadet under 72 timmar i början så får du bort de värsta infallen av spontan-trolling. Du ska allt vara en lite mer seriös trollare om du ska trolla på FB.
  • Argo
    Ohmydear skrev 2010-10-21 19:18:46 följande:
    Ja, förstår inte folk som orkar hitta på historier och leva sig in i dem. De måste verkligen vilja orka anstränga sig.
    Tja ...

Se-mig-hör-mig!

Syns du inte så finns du inte!

Ha-allt-nu-generationens stösta dröm är att bli VJ på TV.

Att syna är att finnas.

Klart du kan leva upp på att skapa din egen historia då.

Nä, jag är vuxen och tillhör en anan generation, ett annat tankesätt. Jag fattar heller inte vad man får ut av att fläka ut sig och sina historier, sanna eller påhittade, på nätet.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:41:27 följande:
    Vad vill du ha sagt? Att folk på Flashback läser böcker?¨
    Låt oss hjula.
    Du talade om den låga intelligensnivån på Flashback. givetvis kan du bevisa det gnom att ta ett normalt FB-test och klara det galant. Eller?

Att du vill "hjula" från frågan förstår jag, men först upp till bevis om FB:s låga intelligensnivå, tack
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-22 09:49:31 följande:
    Jag skrev vad jag anser om FB´s intelligensnivå längre upp. Scrolla på.
    Jepp! Här har vi ett axplock av vad du skirver om intelligensnivån på FB:

"Ännu en pinsam fbmedlem? Ni är för härliga i er sinnesslöhet."

"Högre intellektuell nivå? Ja, om smart är = runkar till döda djur så är jag helt med på din linje."

Och eftersom du förmodligen anser att du vare sig är sinnesslö eller runkar till döda djur så vore det intressant att se vad du klarar av i en högst genomsnittlig FB-quiz - om än den just låg i "litteratur".

Så varsågod:

Eller om en mat-tråd är ett bättre "test"?

Eller en tråd om den filosofiska aspekten på färger?

Men visst, vi förstår. Detta är förmodligen ingenting du skulle klara av att delta i bara sisådär. För sanningen är att hänger man på FL och anser FB vara en hög med sinnesslöa typer som runkar till döda djur så skulle man inte klara sig på FB
  • Argo
    HäxanSurtant3 skrev 2010-10-22 09:50:11 följande:
    generalisering. Bara för att man fördömer vissa typer av inlägg i en självmordstråd så innebär det inte att man idiotförklarar alla som skriver där.

Jag har också fått intelligenta bra svar på flashback..Men majoriteten av trådarna verkar vara skrivna av tramsiga tonårskillar.

Tyvärr går det ut över de seriösa som är där och som verkligen bidrar med bra, intressanta diskussioner, som i många fall håller högre nivå än här.
    Det finns många oerhört kunniga bra personer på flashback. Som då försvinner lite i den stora sörjan av tramstrådar.
    Lovely6 anser att 9 av 10 av FB:arna är sinneslöa typer som runkar till döda djur. Problemet med det resonemanget - och ditt - är att det givetvis är tvärtom.

En överväldigande majoritet av alla som är på FB är fullständigt normalt folk som pratar om fullständigt normala saker. Och inte så sällan på en nivå som är skyhögt över alla andra svenska allmän-foras nivåer.
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-23 18:20:23 följande:
    DET kan ju diskuteras. Drömmer
    Well?! Nåt nytt i testen som du lovade att ta?

Hur smart är du i jämförelse med FB:arna?
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-24 22:26:13 följande:
    Lovade att ta? Nu har du nog sugit för hårt på svampen lille vän.
    9 av 10 på FB var ju sinneslöa typer som runkade till döda djur.

Klart du klarar av att prestera bättre än dem i ett simpelt test?

*eller så inte. givetvis*

FB klassar självklart ut FL och dess innevånare (inget ont om FL för det, FL är den normala medelmåttan personifierat) när det kommer till intelligens och läsvärda debatter.

Vadan ditt behov av att kalla 9 av 10 FB:are för sinneslöa död-djurs-runkare för är egentligen ganska underligt.

Ingen där har bjudt eller tvingat in dig dit så allt du surfat där har du surfat frivilligt. Och i alla fall jag (och förmodligen de flesta andra av oss, med) surfar varken pedofili-diskusioner, djursex eller gore.

Så vad gör du i de trådarna på FB egentligen?
  • Argo
    Lovely6 skrev 2010-10-28 19:45:32 följande:
    Gör jag väl inte? Får man upplysa någon om att den är fet och äcklig, så får man väl berätta för nån att den är sinneslö?
    Hur står du dig mot "de sinneslöa"?

www.flashback.org/t137047
Svar på tråden Flashback - nejtack!