Inlägg från: Azusephre |Visa alla inlägg
  • Azusephre

Flashback - nejtack!

Tiikeri skrev 2010-10-19 11:37:42 följande:

Jag fattar inte att det ska vara så förbannat svårt för människor att behandla varandra med respekt. Fattar inte hur ett forum kan acceptera att folk mobbar varandra sådär. Har ingen erfarenhet av den där hemsidan, kanske det är känt för att man får uttrycka sig grovt? Men jag fattar inte att man som ansvarig för en sida tycker att det är okej att låta sånna inlägg vara kvar.

Jag fattar å andra sidan varför TS här väljer att skriva av sig. Klart man blir förannad, skulle jag bli om jag var hon. Ser man mellan fingrarna så är man delaktig och accepterar det som händer, men flaggar man om vad som försigår så får de ansvaria för sidan antingen stå för de, om de inte ändrar sig förståss. Bara bra om eventuella nya medlemar får en bild om vad det är för sida.

Tack!
  • Azusephre
    MatsAtari skrev 2010-10-19 13:47:04 följande:
    Att kalla en person på 170kg för tjock är  fakta och inte trakasserier såvida man inte använder benämningen konstant.
    Om dom ändå hade stannat vid ordet tjock.
  • Azusephre
    Cacto skrev 2010-10-20 06:31:52 följande:
    TS, antagligen var tjejen som startade den tråden mycket väl medveten om vilken sorts svar hon skulle få, flashback är ju väldigt rått på många sätt och det kan man nog knappast undvika att inse om man är inne där en stund.

Du, och jag, tycker att det är helt åt helskotta fel att skriva sådana saker till en annan människa, ja, men startar man en tråd på flashback är det sådant som händer. 

Sedan tycker jag inte att allt på flashback är dåligt, det finns en hel del russin i kakan. Man får helt enkelt bortse från de omogna människorna och koncentrera sig på det vettiga på sidan, lite som att gräva fram ett fynd i en second hand-butik
    Ja, det är väl så. Jag vet inte vilka som är mest idiotiska: människan som startar en tråd eller dom människorna som faktiskt lägger ned sin tid på att skriva idiotiska kommentarer i den.
  • Azusephre
    end of days skrev 2010-10-20 08:33:01 följande:
    Eller dom som springer till andra sidor och sprider dynga om "händelsen".
    Det var inte dynga, men eftersom att du tycker det är okej att trycka ned människor på det där sättet, så skulle det inte förvåna mig om du mobbade människor på ditt jobb irl också.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Men varför är det okej att trycka ned på internet men inte i "verkligheten"? Man har väl samma värderingar i verkliga livet som man pratar om här...
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:34:34 följande:
    Jag tycker inte att det är okej varken här eller där. Jag skriver inget på nätet som jag inte skulle kunna säga/tycka irl. Med andra ord anklagar jag inte folk för saker utan belägg till exempel.
    Var det dig jag citerade?
  • Azusephre
    Familjeliivsfinastenick skrev 2010-10-20 09:48:01 följande:
    Tur att det finns fler än ett forum, själv hänger jag allt mer på fb. Fast jag tror att att de mest korkade inskränkta våpen på både fl och fb har en hel del fördomar om det "andra" forumet.

Visst fl är jävligt tramsigt och ofta måste man linda in det man har att säga i 50ton rosa bomull, å andra sidan kan fb framstå som överdrivet rått men kollar man runt lite mer och inte bara skrapar på ytan så ser man ganska fort att fl inte bara endast består av tonåriga wtmorsor och sk hysteriska pretton  och moralkärringar. Inte heller består fb endast av tripprapporter och skräniga oknullade tonårspojkar som fått för få kramar under sin uppväxt.
    Finns säkert hela 3% vettigt folk här på fl.
    Nu har jag inte sagt att jag älskar FL heller....
    Visst är det så som du säger. FB är grabbarnas kungarike och FL är kvinnornas...Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång. Om man inte väger 45 kg och ser ut som en porrstjärna dvs ;P
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 10:57:06 följande:
    Ja.
    Okej, för jag tyckte det stod end of days och inte LillaLolilla, my bad.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 11:08:39 följande:
    Ökänd skrev 2010-10-20 09:19:25 följande:
    För att kasta ur sig anklagelser om att folk är "mobbare" är inte ett (annat) sätt att försöka sätta sig till doms över andra menar du?
    Azusephre skrev 2010-10-20 09:44:17 följande:
    Var det dig jag citerade?
    Frågor på det?
    Det första inlägget citerade jag end of days och INTE dig, så det jag skrev var inte riktat mot dig. Och om du börjar skriva till mig, ja, då svarar jag.
  • Azusephre
    Ökänd skrev 2010-10-20 11:48:38 följande:
    Det var ju precis det jag gjorde. Jag började skriva till dig. Du svarade. Och sen mitt i alltihopa så frågar du "var det dig jag citerade." Som om det spelar någon roll. Man kan väl skriva till folk även om de inte citerat en?
    Ja, men du tog åt dig som om jag hade skrivit till dig och förklara att du inte var sånn bla bla bla...därför frågade jag om jag citerade dig.
  • Azusephre
    Shaw skrev 2010-10-20 12:28:13 följande:
    Dom gånger jag har avslöjat i en diskussion på Flashback att jag är kvinna har jag aldrig blivit ignorerad eller fått ett påhopp. Jag har blivit bemött som precis alla andra. Om du blir påhoppad på Flashback är det inte för att du är kvinna - det är för att dom tycker du är en idiot.
    Har inte skrivit någonting på flashback förutom ang den överviktiga kvinnan, det är omöjligt att avgöra om jag är en idiot eller inte när jag inte har synts^^
  • Azusephre
    Shaw skrev 2010-10-20 12:57:31 följande:
    Nej precis. Då kan du inte heller skriva "Om man kommer som kvinna till FB så blir man i princip ignorerad eller påhoppad på engång.".
    För att jag sett flera exempel på det, så därför kan jag yttra mig.
Svar på tråden Flashback - nejtack!