• Anonym

ge mat i bilen, är vi så hemska?

Hej!
    Har en dotter på 3 månader som inte är jätteglad i att åka bil, så ibland ( långt ifrån varje gång vi ska åka nånstans) så ger vi henne en flaska ersättning i bilen, då vi vet att hon somnar så gott efter att ha ätit.
    Hon sitter fastspänd i sin bilbarnstol och vi har full koll på henne när hon äter, pratar och klappar på henne.
    Hon behöver nästan aldrig rapa( aldrig behövt) så det är inget vi behöver göra.

Nu har svärmor och sambons syster fått veta detta och jisses vilket ramaskri det blev.
    Vi var sååå hemska som ger vår dotter mat i bilen och det var ju absolut inget man kan göra osv osv osv.

blev sååå irriterad över deras åsikter då de inte ens lyssnade när jag försökte förklara varför.
    Vi tycker det är bättre att ge henne en flarra i bilen än att hon ska sitta och skrika och vara jätteledsen. ( vilket gör mig sååååå stressad så det finns inte)

Men sen började jag tänka att det kanske inte är så bra ändå? Är vi verkligen så hemska som gett vår dotter mat i bilen? Är det fler som gör det eller "alla" håller med svärmodern?

• Svar på tråden ge mat i bilen, är vi så hemska?
  • h8him

Nu förstår jag inte... varför kan man inte ge en liten ersättning i bilen?

• En glad tjej

Min äldsta dotter gillade inte heller åka bil och det var många gånger jag gav henne flaskan i bilen. Skit i vad andra tycker, funkar det bra att göra på detta viset är det rätt för er eller hur? Varför skulle det vara fel att hon får flaskan i bilen?

• Anonym

Varför skulle det inte vara bra? Tusen gånger bättre än att låta henne skrika i mina ögon. Jättebra att ni har hittat ett sätt som funkar när ni ska ut och åka bil!

• svirvel

Lyssna inte på svärmor och sambos syster - utan lyssna på dotter och er egen magkänsla.

Om det funkar för er, så är det rätt.

Vi har aldrig behövt ge våra barn något i bilen när de varit små, men nu när de är lite större kan det någon gång behövas lite majskrokar eller lite dricka för att de ska ha sysselsättning för en liten stund.

• J Anttila

Så gjorde vi oxå, speciellt när vi skulle fara på lite längre turer, txex över 30 min.
    Det låter ju bättre det än att ha en hems tur, med ett barn som skriker.
    Jag håller med dig. Ge flaskan.

ERIK Mammas lill hjärta
  • linjes

spelar väl ingen roll? såvida ni inte har henne i knät såklart

• lightfish

Rent krasst: skit i svärmor och svärsyster. Ni har hittat något som fungerar, grattis! Om någon annan tycker annorlunda, tja..det må så vara men det var inte deras problem utan ert.

• Anonym

tack så jättemkt för era svar
    Man blir ju så osäker när man får kritik även om magkänslan säger att vi gör rätt....
    Vi fortsätter med flarra i bilen, skönt att höra att fler gör samma

• Anonym
    linjes skrev 2010-10-18 13:16:40 följande:
    spelar väl ingen roll? såvida ni inte har henne i knät såklart
    nej självklart inte, hon sitter i sin stol
  • Anonym (bubblan)

förstår inte alls varför det skulle vara fel...?? vad är argumentet? Skulle det vara trafikosäkert på något vis?? Hur i så fall? Skulle bebisen må dåligt av det? Varför i så fall??? Jag gillar för övrigt också att äta i bilen, helst godis

Svar på tråden ge mat i bilen, är vi så hemska?