Hej du! Jag är absolut inne på ditt spår! Jag har nyligen avklarat naturkunskap A med MVG i slutbetyg och jag är precis på väg att publicerat alla mina uppdrag i min blogg på följande adress: knotan.wordpress.com/
Du finner uppdragen i naturkunskap A under kategorin Skolhjälpen -> hermods distanskurser -> Naturkunskap A om högst en timma.
Min blogg är tänkt att bistå som inspirationskälla och faktabas för alla som läser distanskurser via hermods. Har nyligen publicerat ett längre inlägg om syftet och inehållet i bloggen här på familjeliv och där kan du se att den här bloggen är anpassad för alla som precis som oss vill bolla ideér och hjälpa varandra med studierna!
Om det inte är för mycket begärt så får du gärna hjälpa mig att utveckla bloggen genom att låta mig publicera dina uppdrag i de kurser du läst och när du är klar med din naturkunskap även publicera de uppdragen! Självklart kommer jag att nämna att det inte är mina texter!
Så om du har texter du vill låta mig publicera så skicka dom till min mail: knotan.wordpress@live.se och skriv vilket namn du vill att jag publicerar dom under isåfall =)
Några tips om du har Bengt som lärare i naturkunskapen (vilket jag hade) är följande:
Han lägger inte så stor vikt vid uppdragens utförlighet och det räcker med att du skriver korta, faktaprecicerade svar på frågorna men gör laborationerna utförligt. Det kommer ge dig G+ på uppdragen och han kommer skicka tillbaka dina uppdrag rättade efter ett par dagar. När du får tillbaka dem så har han skrivit in extremt utförliga kommentarer med exakta svar på sina egna frågor (det gjorde han iaf till mig i de flesta fall) Bengt lägger däremot mycket vikt vid den muntliga examinationen där han utnyttjar tiden så bra han kan med att ge flera frågor baserade på uppdragen. Då kan du återigen ge korta faktapreciserade svar men om du vill ha ett MVG så gör du som jag gjorde:
Bygg på dina svar i främst examinationen med att "spåra in på" sidofakta där du är personlig och återger fakta som han inte direkt har efterfrågat och som inte fanns i boken/uppdragen. Dvs använd dina övrig-kunskaper i ämnet flitigt! Detta är väldigt uppskattat av honom och han anser att det visar att du har breda kunskaper i ämnet, är påläst och verkligen har refererat kring frågorna och själv funderat och analyserat vidare. Detta är alltså vad han efterfrågar för att ge ett MVG i betyg och var hans egna motivering till mitt MVG när jag frågade efter min examination.
Hur som helst! Kolla in bloggen, naturkunskapen kommer finnas där senare idag, dela gärna med dig av lite material genom att skicka till min mail och LYCKA TILL med din Naturkunskap, hoppas du har Bengt som lärare och får användning av mina tips och erfarenheter av honom.
Vänl. Knotan!