• Blinkaa

Vilken pasta är godast? Hur ofta äter ni pasta?

Jag undrar vilken pasta använder ni? Vilken är godast och varför? Tycker ni lika i hela familjen? Vilka tillbehör har ni till pasta? Hur ofta äter ni pasta?

I vår familj ser det ur så här

Mamma (jag) - Om jag äter spagetti vill jag gärna ha Barilla eller någon fullkorns spagetti. Till det vill jag gärna ha en laxsås. Wokade nudlar med skaldjur eller något kött hör till favoriterna.

Pappa - Spagetti som är Barilla med skaldjurs/lax sås och gärna någon starkare ost till.
    Eller barnens favorit som också står högt i topp.

Tonårsdotter - Stuvade Ideal makaroner (kungsörnen) med stekt rimmat fläsk.

4 åringen - Stuvade Ideal makaroner (kungsörnen) med skaldjur eller bacon, stekt falukorv el stekt rimmat fläsk.

Vi äter pasta 1 gång var 14:e dag ungefär.

Carpe Diem
  • Svar på tråden Vilken pasta är godast? Hur ofta äter ni pasta?
  • Blinkaa

Ingen som äter Pasta?

Carpe Diem
  • Linda1976

Jag äter inte pasta, men dottern får då och då Barilla i olika former. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Blinkaa

Linda, tycker du inte om pasta eller är det av nån annan andledning du inte äter det?

Carpe Diem
  • Blinkaa

Jag tror inte att det är så många som äter pasta flera gånger i veckan.. Jag läste någonstans att det var så det såg ut i en barnfamilj i verige i dag..

Carpe Diem
  • mion

Jag tror absolut att många äter pasta flera ggr i veckan...

• Havsluft

Vi äter pasta flera gånger i veckan! Alla möjliga sorter, men oftast fullkorn. Jag gillar nog tagliatelle bäst, och allra helst färsk. Dottern föredrar skruvar eller makaroner. Vad vi äter till varierar mycket, jag provar nya pastasåser nästan varje vecka! Igår åt vi en god kycklingsås t.ex.

• Russinkastrull

Vi äter pasta flera gånger i veckan också. Vet att man kanske inte borde men jag fullkomligt älskar pasta! Barilla är märket som gäller och tagliatelle är nog favorit men spaghetti också gott och gillar faktiskt även snabbmakaroner med creme fraiche och grön pesto när det är bråttom. Kan även äta pasta med bara bregott, svart peppar och lite riven ost och tycker det är underbart !

• trollkarl

hemmagjord så klart i alla väder!

• Petra123

Min man älskar pasta, jag är inte alls förtjust i det. Jag äter helst snabbmakaroner ifall det måste ätas pasta, min man kan äta all pasta till allt. Jag älskar potatis, det gör inte han...så ni förstår hur middagarna ser ut ibland ^^ Min son äter allt, men pasta är väl roligast, då det är lättare att plocka upp och äta. :)

• trollkarl
    Petra123 skrev 2010-10-18 20:04:21 följande:
    Min man älskar pasta, jag är inte alls förtjust i det. Jag äter helst snabbmakaroner ifall det måste ätas pasta, min man kan äta all pasta till allt. Jag älskar potatis, det gör inte han...så ni förstår hur middagarna ser ut ibland ^^ Min son äter allt, men pasta är väl roligast, då det är lättare att plocka upp och äta. :)
    kombinera pasta med potatis så har ni det bästa av två världar ju =)
    potatis i pastadegen...
  • Linda1976
    Blinkaa skrev 2010-10-18 19:18:49 följande:
    Linda, tycker du inte om pasta eller är det av nån annan andledning du inte äter det?
    Jag undviker kolhydrater i form av pasta, potatis, bröd och spannmål. Det är inte hälsosamt för mig.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • queenofangels

ja gillar tagatelli o min sambo gillar all sorts pasta.
    äter de ca 1-2 ggr i veckan.

• Blinkaa

Min man gillar pasta och jag är en mera potatis människa... Men jag vet inte om det har att göra med om man är uppväxt olika eller om det bara har med smaken att göra.

Linda - Bra val :) Jag borde undvika det mera just nu men lite äter jag och när jag inte är gravid och tränar regelbundet så äter jag mera för att få upp förbränningen.

Ni får görna lägg in era favorit recept på pastasåser av alla dess slag :)

Carpe Diem
  • Mela75

Tagitalle ( färsk) med kräftsås.

1 hackad purjolök
    1 strimlad paparika i grönt, röd och orange
    Fräs i lite olivolja..
    2 paket creme fraiche Chili paprika
    2 paket kräftstjärtar..
    salt och peppar
    värm allt och servera

snabbt och lätt
     Även kalkonbröst med charlotten lök creme fraiche lite senap och honung.

Svar på tråden Vilken pasta är godast? Hur ofta äter ni pasta?