• jelica83

Vad kostar Pampers 2 på typ Maxi i Sverige?

Hej! Jag bor i DK och tänkte om det lönar sig att åka över sundet för att köpa blöjor till vår lillfis :) Här kostar de 110 DKK = 142 SEK för 62 blöjor.

Är det någon som har koll på vad man får ge för ett paket?

Tänkte i så fall ta mig över i helgen, inte bara för blöjornas skull - ska ha lite svensk mat med, men man kanske skulle passa på om det var billigare i Sverige att köpa till vänner också...

• Svar på tråden Vad kostar Pampers 2 på typ Maxi i Sverige?
  • crazy mom

Blöjor är lockvaror, affärerna säljer ofta dem till lägre pris än inköpspriset bara för att locka barnfamiljerna till affären. Om de kommer in så kommer de säkert köpa andra saker som familjen (kanske) behöver...

Köper man mat kostar 1 paket ca 99:- . Ibland skriver de max 2 paket/hushåll.  Du får väl dela upp matinköpen och gå in två gånger ;)

• jelica83

Haha, okej. Låter som en bra idé - eller att jag och maken tar olika kassor ;)
    Tack för svaret! {#emotions_dlg.flower}

• Kakmonster

På IcaMaxi i Haninge (Stockholm) betalar du som Ica-medlem bara 89 kr/paket, oavsett för hur mkt du handlar, dock max 2 paket per köptillfälle. Kolla om din närmsta IcaMaxi-butik har nåt liknande.

• cattizzz
    Kakmonster skrev 2010-10-18 16:44:42 följande:
    På IcaMaxi i Haninge (Stockholm) betalar du som Ica-medlem bara 89 kr/paket, oavsett för hur mkt du handlar, dock max 2 paket per köptillfälle. Kolla om din närmsta IcaMaxi-butik har nåt liknande.
    Men då måste man ha ett ica kort
  • Kakmonster
    cattizzz skrev 2010-10-19 21:20:09 följande:
    Men då måste man ha ett ica kort
    Ja, det säger väl sig själv. Jag skrev ju att man som Ica-medlem betalar 89 kr/paket. Då får jelica83 ansöka om ett sånt.
  • jelica83

Jag har kvar mitt gamla ICA-kort så det ordnar sig :) Tack för hjälpen!

Svar på tråden Vad kostar Pampers 2 på typ Maxi i Sverige?