• mallabralla

Så trött på eftermiddagen, bästa tipsen för att klara av jobbet!

Hallå alla trötta kvinnor!

Jag är i vecka 8 och är så otroligt trött på eftermiddagen, just nu alltså, jag orkar knappt jobba. Sitter framför dator mest hela tiden och har det så otroligt jobbigt med att hålla mig vaken. Jag har ändå ätit en ordentlig lunch och sovit en massa timmar inatt.

Så jag tänkte höra med er andra som också kämpar, hur gör ni för att få dagen att gå i ett nafs utan att hamna i total koma. Varje eftermiddag vid den här tiden vill jag bara gå hem...

Sedan är jag dessutom illamående, vad är era bästa tips. Mina är att sitta och äta torkad ingefära och sea-band, men tycker inte att de funkar så bra, så alla tips är välkomna : )

Kram på er!

• Svar på tråden Så trött på eftermiddagen, bästa tipsen för att klara av jobbet!
  • Malin021

Jag gick varje dag i början ut och la mig i bilen och sov , en halv timme på frukost, åt en snabb lunch och gick ut och sov och vid eftermiddags fikan så sov jag en halvtimme till.

Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • hotrim

jag var också tvungen att lägga mig ner en stund för att klara eftermiddagsjobbet.. inte helt lätt praktiskt alltid :)
    för illamående har jag ätit ofta och lite, och alltid med lågt GI så att jag aldrig känner mig minsta hungrig... det har funkat bäst av det jag testat i alla fall
    lycka till, det är jobbiga veckor, men det brukar gå över vid v10 eller så :)

• Thessla

Jag hade också kontorsjobb när jag väntade dottern och var riktigt trött på eftermiddagen. Det löste jag genom att gå upp och gå med jämna mellanrum, hade fönstret uppe, åt massvis med citrusfrukter och drack massvis med vatten. Citrusfrukterna hjälpte även mot illamåendet.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • mallabralla

Tack för tipsen, jag ska nog pröva med lite frisk luft : )

Vatten, citrus, och att fylla på med mat hela tiden är superförslag. Jag försöker men känns inte alltid som att det räcker till : (

Prövade med en kaffe nu, men tycker verkligen att det smakar bläääh, har alltid druckit kaffe på eftermiddagen tidigare och att man inte gör det nu gör väl inte saken bättre.

• Barbamamma11

rostade saltade solrosfrön är ett bra tipsGlad

Svar på tråden Så trött på eftermiddagen, bästa tipsen för att klara av jobbet!