• Anonym (jag)

Om pappan INTE skriver under flyttanmälan?

samma gäller mej!
    Jag undrar,jag har flyttat ett par gånger under åren och han har alltid vägrat skriva på.
    jag har två barn till med en annan man,min man jobbar på annan ort vilket innebär veckopendling.
    Vi flyttatde dit vi bor idag för 3 årsen för att kunna vara nära den enda familjen som finns min familj.
    Idag är min mamma döende och vill jag och min man när allt dett ÄR ÖVER KUNNA LEVA TILSAMMANS varje dag.
    Det inneär en flytt till.
    Problemet är att jag blev tvungen vid sista flytten att skriva under et avtal där jag måste lämna över tjejen till pappan för boende vid en ev flytt till eller att inte skolan funkade på detta stället.
    hon är snart 10.
    Kan jag göra något åt det?
    Jag har pratat med min tjej om att hon kanske skulle bo med pappa men hon vill absolut inte.
    V ad ska jag göra?
    Han går inte att prata med.

• Anonym (jag)

Ja,pappan krävde det ...
    historien är lång,
    Men det har alltid varit så att jag ahr varit rädd för att konfrontera honom.
    Jag har av olika anledningar haft lite svårt att rota mej,så det har blivit några flyttar.
    Men det har alltid funnits en stark anledning och lika så denna gång då jag och min man har för tanke att förena familjen helt.
    Och då jag kan få ett jobb,
    Det måste ju väga in.
    Plus att det blir 4 mil närmre för "pappan" till sin dotter.
    Skulle ni ya konfrontationen?

Svar på tråden Om pappan INTE skriver under flyttanmälan?