hur ofta äter era 3-månaders bebis ???
hur ofta äter er lilla bebis på dagena o nätterna? ammar ni eller ger ni ersättning? tycker att jag ger min son mat väldigt ofta!!!
hur ofta äter er lilla bebis på dagena o nätterna? ammar ni eller ger ni ersättning? tycker att jag ger min son mat väldigt ofta!!!
Vid tre månaders ålder åt mina barn ungefär var tredje timme dygnet runt. Första barnet helammades. Andra barnet fick ersättning.
har ingen 3 månaders just nu...men när min son var 3 månader åt han ersättning ca 6 gånger om dagen..ingen gång på natten..
När dom var i den åldern så ammade dom helt oregelbundet. Kunde bli allt mellan 10 minuter och 3 timmar mellan amningarna. Oftast var det varje timma ungefär.
Dottern åt varannan timme. Hon fick ersättning och bröstmjölk. Sonen åt var tredje timme. Han helammades.
Det hände självklart att det blev mer eller mindre men det var så det oftast såg ut.
Jag ger ersättning. Hon äter var tredje timme på dagen. Sista måltiden inför natten är kl 20 och sen sover hon till kl 5 och vaknar sen kl 8 och ska börja dagen.
Min dotter är 3.5 månad och hon äter ersättning 5 ggr/ dag. Hon sover hela nätter, kvällsmålet äter hon kring 19.30 sen sover hon till nångång meelan 05.30-06.30
Min son är 8 månader nu, när han var 3 månader åt han varannan timme på dagen, lite mindre ofta på natten... han sov då i alla fall ett pass på ca 5 timmar, för att sedan återgå till varannan/var tredje timme resten av natten. Ammade bara
Min son åt minst var varannan timme dagtid när han var tre månader. På natten åt han inte alls utan sov 8-9 timmar utan mat.
(Helammade)
Jag ammade vanligen ungefär varannan timme dygnet runt. Ibland lite tätare och efter ersättningen (som han fick på kvällen innan läggdax) så sov han oftast ett lite längre sovpass på minst 3-4 timmar.