Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Epiduralen....

Mille11 skrev 2010-10-18 18:53:18 följande:
    Oj, olika bud!

Men det känns ändå som att eftersom man inte vet något om förlossningar hit och dit så ska man kanske ändå förbereda sig på att man kommer behöva EDA och sen kanske det bara blir bonus om man slipper den..? :)

Det vore ju såklart det bästa om man klarade sig bara med lustgas, men min taktik är att ställa in sig på att det kommer göra skitont och att man typ kommer dö, och förbereda sif efter det och sen bli positivt överraskad istället att jag inte dog..hehe
    Jag förberedde mig på att jag inte ville ha eda och använde heller ingen. Tror inte man ska ställa in sig på att man vill ha eda utan ha inställningen att som sista utväg ta eda.
  • älskarlivet81
    Mille11 skrev 2010-10-18 19:15:17 följande:
    Fast jag är livrädd för den där jäkla sprutan så jag vill nog hellre ställa in mig på att behöva ta den och sen kanske inte behöva den när jag väl är där.. :)
    Jag har hört om en undersökning som visade att om man ställer in sig på att ta epidural så är det större sannolikhet att du tar den än om du inte ställer in dig på det..

Sen tror jag inte du tänker på sprutan i det läget.. Jag är också livrädd för sprutor, nu tog jag inte epidural, men hade jag behövt hade det varit det lilla i sammanhanget.. 
Svar på tråden Epiduralen....