• Piaf

Barnpassning?

Jefa:
    Men det är klart att man växer med att höra hur andra resonerar, eller?

Ens färdiga åsikt har ju dock formats av olika intryck, så även dina kan jag tänka

• Piaf

Jefa:
    Men... varför skulle hon känna sig tvingad

• Piaf

Ja, man måste väl få skriva vad man känner, som svar på en fråga, utan att vara orolig att andra ska känna sig påtvingade ens åsikt.

Jag tror inte det är sån fara med det som du beskriver Jefa..

• Piaf

majsan70:
    verkligen

Vad opererades du för??

Själv blev jag placerad in i en städskrubb på sjukhuset som nyfödd, bland Ajax och grejer

• Piaf

Majsan70:
    Ja, och detta var nittonhundrasjuttioett.

Jag och mamma fick åka tillbaka till sjukhuset kort efter att vi kommit hem för hon inte var frisk. Det finns en regel som heter (tror det är likadant fortfarande faktist) att en bebis som länat BB kommer inte in till BB igen så vi lades in på en annan avdelning...

Här låg ju inga nyförlösta mammor, så toleransen var låg vad jag förstår, och när jag hade satt igång att skrika så hade de ställt undan mig i den här skrubben

Pappa, som kom på besök just då blev såklart TOKIG!!!!

• Piaf

Majsan70:
    Men herre gud!! Fatta vilken smärta du måste ha upplevt . Stackars lilla dig!!

• Piaf

Men jag måste ju säga att det var mer horribelt att öppna up dig utan bedövning !!

• Piaf

Majsan70:
    Det låter så fruktansvärt illa!!!
    Gud så hemskt att vara mamma i det läget, och att vara liten bebis också.

Har du sjukhusskräck så härstammar det såklart från det här.......

• Piaf

Ja, tänk med likt och miljö och allt..

Ja, man får trösta sig med att man har sitt egna lilla morfin i kroppen. Frågan är bara hur pass utvecklat det är på ett litet spädbarn.

Underligt, hur kunde man INTE märka att smärta finns hos små barn

• Piaf

Linda1976:
    Ja, det är klart att "vanliga människor" gjorde...

Svar på tråden Barnpassning?