Hur berättar vi för hans barn?
Jag har träffat en man med två barn från ett tidigare förhållande. Vi inledde vårt förhållande för lite mer än ett halvår sen, precis när han var mitt i separationen från barnens mamma och på grund av det har vi valt att hålla vårt förhållande hemligt, både för barnens mamma och för barnen. Vi har gemensamt kommit fram till att vi ska hålla vårt förhållande hemligt en stund till och att berätta för hans barn att pappa har träffat en ny flickvän ligger väldigt långt fram i tid. Men nu tror vi att jag kan vara gravid och det för mig till frågan; hur ska vi berätta det för barnen? Inte nog med att mamma har flyttat så har pappa träffat en ny och så ska de få ett nytt syskon! Barnen är 3.5 och 6 år gamla. Jag har träffat dem förut och känner dem litegrann, men inte i egenskap av flickvän. Det var ju inte det här vi planerade! (JA, vi använde kondom)
Känner mig ganska rådlös och vet inte alls hur man hanterar en sån här situation! Så om någon har något bra tips så tas det emot med öppna armar.