Hjälp med "röror" till bakpotatis
Som rubriken lyder vill jag gärna ha recept på goda röror till bakpotatis. Vi ska ha kalas och jag hade tänkt att bjuda på en lite "retro" middag. Tack för hjälpen.
Som rubriken lyder vill jag gärna ha recept på goda röror till bakpotatis. Vi ska ha kalas och jag hade tänkt att bjuda på en lite "retro" middag. Tack för hjälpen.
Jag tycker om chilli med ost till bakad potatis. Lägger den här tråden till mina favoriter och väntar ivrigt på svar från andra.
1 dl gräddfil
3 msk kaviar
1 hårdkokt ägg 2 port
1. Hacka ägget. Häll det i en skål tillsammans med gräddfil och kaviar. Rör runt.
2. Fyll potatisen.
----------
1 dl gräddfil
2 skivor rökt skinka
persilja
1 tsk senap 2 port
1. Häll gräddfilen i en liten skål.
2. Dela skinkan och klipp persiljan. Häll allt i gräddfilsskålen.
3. Lägg i senapen och rör runt.
4. Lägg fyllningen i den heta potatisen.
---------
1 dl gräddfil
4 skivor bacon
6 färska champinjoner
1/2 gul lök 2 port
1. Fräs den delade baconen, löken och svampen i en stekpanna.
2. Häll gräddfilen i en skål. Blanda ner bacon, lök och svamp.
3. Lägg röran i en het potatis.
skagenröra eller kycklingröra, kanske?
Jag brukar köpa sånn där mix som finns i 3pack
Finns som salladsdressingar oxå. Salladsdressingarna ska spädas med vatten o olja men de til lbakadpotatis ska röras ut med creme fraiche eller gräddfil.
jag brukar ta tzatziki eller bearnaisesås mixen..
OBS!!!
Det är alltså kalla röror detta....
Kalas goda även till grillat.testa o du kommer bli såld!!!
En god röra är: creme fraiche + vitlöksost + pressad vitlök+lite aromat krydda blandas ihop
En till: creme fraiche + chilisås + chilikrydda blandas
Dessa såser blir alltid uppskattade har gjort dem flera gånger :)
Vanlig köttfärsröra kan man oxå ha i.
cremefraiche, finhackad rödlök, kräftstjärtar, svart caviar, salt&peppar
Kyckling (finhackad), krossade jodnötter, avocado, creme fraiche, salt&peppar.(funkar även som baguettefyllning)
Oj vad många goda tips. Jag brukar basera mina röror på keso men här finns andra och spännande baser. Bacon är ju kanon, likaså vitlöksost. Mums mums.
Dino typ köttfärssås eller?
Cremefraiche, hackad rödlök, räkor, dill, ärtor, salt, peppar!
Mums
Har precis ätit min favoritröra till bakad potatis.
Creme fraiche, vitlök, riven ost. skinka och purjolök.
Den skinkröran de har i Ullared till bakpotatisen är bara hur god som helst. Vill åka till Ullared nuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!
Birgitta i v.26
Jag gör en på tonfisk, majonäs, creme fraishe och kapris
Jag har dille på bakpotatis nu och jag äter nästan alltid med smör, riven ost och strimlad skinka. Och salt såklart! Gräddfil kan också funka.
vilken blev det ? :)
Räkor, rödlök, majonnäs, creme fraiche, dill. Möjligtvis ett kokt ägg också. Blanda ihop och njut. Passar till smörgåstårta också.
mumsisen
Det blev ett flertal faktiskt. En enligt ditt chillirecept (mums, med lite knaperstekt bacon). En med creme fraiche, massor av dill, räkor, rödlök och lite majonnäs (såg nu att ellegirl skrivit just det receptet). En med broccoli, keso, riven ost, muskot (den var en riktig höjdare). En med keso, majs, paprika, creme fraiche, rödlök och rivenost (vi har vegetarianer i familjen så vi fick ha veg. alt.) En med svarta oliver, fetaost, rödlök och limeolivolja (det är enligt min och svärfars smak,mums). Festen blev mycket lyckad. Tack alla för hjälpen.
Nått som kanske låtersådär (jag var lite skeptisk innan jag testat) men som är jätte gott till bakpotatis är keso balndat med kalles kaviar och lök. Mums!
Riktigt retro är min 70-talsfavorit: purjo- och kaviarsmör.
Finhackad purjolök och Kalles kaviar blandat med smör. Smälter ner i potatisen och blir lite lagom salt!
Jättegott är också, om man har tex en köttbit till, att göra (eller köpa) en aioli till potatisen.