Hjälp med "röror" till bakpotatis
Som rubriken lyder vill jag gärna ha recept på goda röror till bakpotatis. Vi ska ha kalas och jag hade tänkt att bjuda på en lite "retro" middag. Tack för hjälpen.
Som rubriken lyder vill jag gärna ha recept på goda röror till bakpotatis. Vi ska ha kalas och jag hade tänkt att bjuda på en lite "retro" middag. Tack för hjälpen.
Oj vad många goda tips. Jag brukar basera mina röror på keso men här finns andra och spännande baser. Bacon är ju kanon, likaså vitlöksost. Mums mums.
Dino typ köttfärssås eller?
mumsisen
Det blev ett flertal faktiskt. En enligt ditt chillirecept (mums, med lite knaperstekt bacon). En med creme fraiche, massor av dill, räkor, rödlök och lite majonnäs (såg nu att ellegirl skrivit just det receptet). En med broccoli, keso, riven ost, muskot (den var en riktig höjdare). En med keso, majs, paprika, creme fraiche, rödlök och rivenost (vi har vegetarianer i familjen så vi fick ha veg. alt.) En med svarta oliver, fetaost, rödlök och limeolivolja (det är enligt min och svärfars smak,mums). Festen blev mycket lyckad. Tack alla för hjälpen.