Inlägg från: Fru U |Visa alla inlägg
  • Fru U

Ska jobbet ringa när man är hemma sjuk???

Om det är jätteviktigt så förstår jag samtalet och svarar även om jag blir irriterad.

Skulle jag vara nyopererad eller nåt sånt svarar jag nog inte (då brukar man vara helt väck i huvudet ändå) men vanlig sjukdom (förkylning, maginfluensa eller så) så svarar jag

har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Fru U

Det finns uppgifter på mitt arbete som bara jag kan berätta om och om jag inte skulle svara kan det innebära att ett flertar personer står stilla utan att kunna jobba (det är osannlikt men skulle kunna ske).

Men jag räknar med att det är i nödfall som de ringer och då skulle jag också svara om bara hjärnan är tillräckligt pigg.

• Fru U

Men att någon KAN lösa situationen utan att prata med den sjuka/sjuke innebär ju inte att det blir den bästa lösningen eller ens en bra.

Jag skulle inte bli jätteglad men jag skulle acceptera om mitt jobb ringde och frågade något som bara jag kan svara på.

Som jag skrivit innan skulle jag inte tycka det var okej om jag var nyopererad eller så men de skulle inte ringa i det läget heller, utan då hade de löst det så bra som det gick ändå.

Saken är den att jag inte blir stressad över att de ringer och det är nog det som är det viktiga i den här frågan. Blir man stressad så ska man naturligtvis inte störas.

Svar på tråden Ska jobbet ringa när man är hemma sjuk???